کرملین: تاریخ سفر رسمی رئیس‌جمهور ایران به روسیه در تماس‌های دیپلماتیک تعیین می‌شود

کرملین: تاریخ سفر رسمی رئیس‌جمهور ایران به روسیه در تماس‌های دیپلماتیک تعیین می‌شود
خلاصه اخبار

مسکو – ایرنا- سخنگوی کرملین با اشاره به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای سفر به مسکو گفت: درباره تاریخ این سفر رسمی از طریق مجاری دیپلماتیک توافق خواهد شد.

به گزارش ایرنا از ریانووستی، دیمیتری پسکوف این سخنان را روز جمعه در پاسخ به خبرنگاران پس از انجام نخستین ملاقات رؤسای جمهور ایران و روسیه در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان بیان کرد.

در این دیدار که روز جمعه در حاشیه همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان انجام شد، پوتین از دکتر مسعود پزشکیان رسما دعوت کرد که به روسیه سفر کند و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز با قدردانی،‌این دعوت را پذیرفت.
پزشکیان رئیس جمهورنیز در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و روسیه، بر توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت:‌ امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این توافق‌نامه را نهایی کنیم.
نشست سران کشورهای عضو گروه بریکس که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال 2024 میلادی (دی‌ماه 1402) به آن پیوسته است، قرار است اول تا سوم آبان‌ماه 1403 در کازان مرکز تاتارستان روسیه برگزار شود.
بنا بر اعلام سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و شرپا (نماینده ملی) این کشور در گروه بریکس، تاکنون رؤسای دولت‌های بیش از 30 کشور تاکنون حضور خود را در نشست کازان تایید کرده‌اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *