کرملین: انفجارهای وسایل ارتباطی در لبنان مورد توجه سرویس‌های ویژه روسیه است

کرملین: انفجارهای وسایل ارتباطی در لبنان مورد توجه سرویس‌های  ویژه روسیه است
خلاصه اخبار

سخنگوی کرملین امروز جمعه انفجارهای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه لوازم ارتباطی در لبنان را یک موضوع دارای فوریت برای سرویس‌های امنیتی روسیه دانست.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته انفجار وسایل ارتباطی مثل پیجر و بیسیم در سراسر لبنان تلفات بسیاری بر جای گذاشته و خون ده‌ها بی‌گناه را ریخته است و رد پای رژیم صهیونیستی در تمام مسیر آن دیده می‌شود. دولت لبنان و حزب‌الله با محکوم کردن تحرکات رژیم صهیونیستی قول اقدامات تلافی‌جویانه داده‌اند.

روز سه‌شنبه در یک حمله هماهنگ دستگاه‌های پیجر که مورد استفاده حزب‌الله لبنان بود در نقاط متعدد این کشور منفجر شدند که جان دست‌کم 12 تن از جمله دو کودک را گرفته و حدود 2800 تن را زخمی کردند. علاوه بر این، رژیم صهیونیستی جنایات دیگری را در این کشور در موج دوم انفجارها در روز چهارشنبه مرتکب شد که شامل تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، رادیو، رایانه‌ها، دستگاه‌های واکی‌تاکی ژاپنی (بیسیم) و تجهیزات خورشیدی در چندین بخش از لبنان شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز جمعه تاکید کرد انفجارهای وسایل ارتباطی در لبنان موضوعی دارای فوریت برای سرویس‌های ویژه روسیه است.

پسکوف در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مسکو اطلاعاتی درباره احتمال مطلع بودن ایالات متحده از طرح حملات با استفاده از تجهیزات ارتباطی در لبنان دارد، خاطرنشان کرد: «البته این موضوع مورد توجه وافر سرویس‌های ویژه ما قرار داشته و آنها در رابطه با این موضوع نیز وظیفه خود را انجام خواهند داد.»

این مقام بلندپایه کرملین بیان داشت روسیه با کشورهای حوزه غرب آسیا تماسی با موضوع انفجارهای اخیر لبنان نداشته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *