کراس اوور هیبرید هوندا در مشهد به نمایش در آمد ؛ هوندا HR-V در نمایشگاه مشهد

کراس اوور هیبرید هوندا در مشهد به نمایش در آمد ؛ هوندا HR-V در نمایشگاه مشهد
خلاصه اخبار

کراس اوور هیبرید هوندا یا همان HR-V یکی از محصولات جدید شرکت آذریورد سال است که در نمایشگاه خودرو مشهد امسال به نمایش در آمده است.

کراس اوور هیبرید هوندا یا همان HR-V یکی از محصولات جدید شرکت آذریورد سال است که در نمایشگاه خودرو مشهد امسال به نمایش در آمده است.

عرضه خودرو های هیبرید چند وقتی است که در بازار ایران رونق پیدا کرده است و بر تعداد خودرو های هیبرید افزوده می شود. شرکت آذر یورد سال یکی از شرکت هایی است که به طور ویژه، بر روی عرضه محصولات هیبرید برند هوندا فعالیت می کند و جدا از هوندا CR-V، ZR-V و… هوندا HR-V که عملا نسخه هیبرید هوندا وزل است را با خود به نمایشگاه مشهد آورده و آن را در معرض دید عموم قرار داده است. در ادامه می خواهیم نگاهی به این کراس اوور ژاپنی جذاب داشته باشیم.

مشخصات فنی هوندا HR-V

هوندا HR-V نیروی خود را به واسطه یک سامانه هیبریدی تامین می‌کند. در این سیستم، یک موتور بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 106 اسب بخار و 131 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی به قدرت 131 اسب بخار و 253 نیوتن متر گشتاور با هم همکاری می‌کنند. انتقال نیرو در این خودرو به وسیله گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود که به واسطه هماهنگی خوب میان جعبه دنده و پیشرانه این خودرو، هوندا HR-V می تواند شتاب حدود 10.7 ثانیه را از خود به جای بگذارد.

مهم‌ترین دلیل به‌کارگیری سیستم‌های هیبریدی، کاهش مصرف سوخت است که در اینجا نیز به خوبی خود را نشان می‌دهد. به نحوی که ادعا شده هوندا HR-V هیبرید تقریباً حدود 4.1 لیتر در 100 کیلومتر طی پیمایش با سرعت متوسط در جاده‌های بین شهری، بنزین مصرف می‌کند.

طراحی بدنه کراس اوور هیبرید هوندا

کراس اوور هیبرید هوندا یا همان HR-V طراحی در مقایسه با کراس اوور های چینی طراحی ساده تری دارد اما این موضوع باعث نمی شود که طراحی خوب و جذابی را از این خودرو شاهد نباشیم. در نمای جلو و عقب هوندا HR-V به دلیل بهره مندی از چراغ های کشیده می توان چهره ای دلنشین را در این خودرو مشاهده کرد که همین موضوع باعث شده است تا طراحی این خودرو به طراحی عامه پسند تبدیل شود.

در بخش داخل کابین نیز این موضوع صادق است و با اینکه طراحی ساده ای را در داخل کابین این خودرو شاهد هستیم اما به واسطه استفاده امکانات قابل قبول و سبک طراحی خاص محصولات هوندا می توان طراحی خوبی را در این بخش شاهد بود. از طرفی کیفیت متریال استفاده شده در هوندا HR-V دقیقت همان چیزی است که از یک کراس اوور ژاپنی انتظار داریم و این موضوع می تواند ارزش خرید این خودرو را بالا ببرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

کراس اوور هیبرید هوندا در بخش امکانات نیز حرف زیادی برای گفتن دارد. شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، پایش فشار تایرها ، ترمز کمکی، کنترل پایداری ، کنترل شروع حرکت در شیب، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، گرم‌کن صندلی‌ های جلو، رادار هشدار تصادف از جلو، سیستم تشخیص نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط ، رادار تابلوخوان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سه حالت رانندگی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، نور بالا خودکار و … از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از روز چهارشنبه 28 شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه 31 شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت 16 الی 22 از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری 24 امین نمایشگاه خودرو مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.


منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *