کراس اوور برقی آئودی در مشهد رونمایی شد ؛ آئودی Q4 برقی چه مشخصاتی دارد؟

کراس اوور برقی آئودی در مشهد رونمایی شد ؛ آئودی Q4 برقی چه مشخصاتی دارد؟
خلاصه اخبار

شرکت نادین خودرو که یکی از زیر مجموعه های کوشا خودرو است در نمایشگاه خودرو مشهد شرکت کرده و کراس اوور برقی آئودی را به نمایش گذاشته است.

شرکت نادین خودرو که یکی از زیر مجموعه های کوشا خودرو است در نمایشگاه خودرو مشهد شرکت کرده و کراس اوور برقی آئودی را به نمایش گذاشته است.

شرکت نادین خودرو جز اولین شرکت هایی بود که به سراغ واردات و عرضه خودرو های برند آئودی رفته و اعلام کرد که قرار است محصولات آن برقی و بنزینی برند آئودی را در ایران عرضه کند. آئودی Q4 ای ترون اولین محصولی بود که این شرکت واردات آن را به ایران انجام داده و از آن رونمایی کرد.

آئودی Q4 ای ترون یک کراس اوور کامپکت تمام برقی بوده که در سال 2021 بر اساس پلتفرم  MEB گروه فولکس واگن تولید و عرضه شده و چهارمین خودرو تمام برقی آئودی بعد از Q8 e-tron، e-tron GT و Q2L e-tron به شمار می رود. در ادامه نگاهی دقیق تر به این خودرو جذاب آلمانی خواهیم داشت.

مشخصات فنی کراس اوور برقی آئودی

قوای محرکه آئودی Q4 e-tron  در نسخه های پایه از یک پیشرانه برقی تامین می شود. این پیشرانه قادر است 204 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور  را تولید و نیروی تولید شده را به چرخ های عقب منتقل کند. اما آئودی Q4 ای ترونی که در نمایشگاه مشهد به نمایش در آمده جزو تیپ های فول آپشن بوده و از دو پیشرانه برقی در محور های عقب و جلو بهره می برد که این پیشرانه ها می توانند روی هم رفته 313 اسب بخار  قدرت و 472 نیوتن متر را به تمامی چرخ ها منتقل کنند.

تکته قابل توجه در مورد این خودرو اینن است که حداکثر پیمایش آئودی Q4 ای ترون بر اساس استاندارد CLTC، 605 کیلومتر به ازای یکبار شارژ کامل است که عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

طراحی کلی

کراس اوور برقی آئودی که قرار است توسط شرکت نادین خودرو در ایران عرضه شود در بحث طراحی به قدری خوب است که هیچ حرفی را برای گفتن باقی نمی گذارد. سبک طراحی چراغ ها، فرم بدنه خودرو، طراحی جلو پنجره و حتی فرم طراحی سپر عقب آئودی Q4 e-tron باعث شده است تا با یک شاهکار هنری روبرو باشیم.

در طراحی و دیزاین داخل کابین این نیز این موضوع صادق است و شاهد یک سبک طراحی منطقی، زیبا و اصولی هستیم. همچنین کیفیت متریال به کار رفته در این خودرو به حدی بالا است که تمامی انتظارات را از یک خودرو آلمانی به راحتی پاسخ می دهد. در کنار این موارد طراحی بخش هایی نظیر، غربیلک فرمان، سیستم مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال و کنسول وسط این خودرو باعث افزایش جذابیت آن شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی آئودی Q4 ای ترون

این خودرو در بحث امکانات نیز سنگ تمام گذاشته و امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوبی را در خود جای داده است. از جمله امکانات آئودی Q4 ای ترون می توان به؛ 6 کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری ، سامانه کنترل کشش، هشدار برخورد از جلو، تماس اضطراری، رادار خط خوان، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، سامانه پایش فشار باد تایر ها، فرمان کمکی برقی، حالت های رانندگی، بازیاب انرژی الکتریکی، کروز کنترل تطبیق پذیر، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، استارت دکمه ای، رینگ های آلومینیومی، رانندگی خودکار بین خطوط، سیستم صوتی حرفه ای، نورپردازی داخل کابین، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم کن صندلی های ردیف جلو، کلید های کنترلی لمسی روی فرمان، اپل کار پلی، اندروید اتو، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها و… اشاره کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از روز چهارشنبه 28 شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه 31 شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت 16 الی 22 از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری 24 امین نمایشگاه خودرو مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *