کاهش مصرف ظاهری فولاد در چین

کاهش مصرف ظاهری فولاد در چین
خلاصه اخبار

در ۹ ماهه اول سال جاری، مصرف ظاهری فولاد در چین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۲ درصد کاهش یافته و به ۶۸۸ میلیون تن رسیده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،انجمن آهن و فولاد چین نسبت به خطرات رو به رشد صادرات فولاد به دلیل افزایش تنش های تجاری هشدار داده معتقد است در سال 2025، تقاضا برای فولاد در این کشور احتمالاً کاهش می یابد. مازاد عرضه به دلیل کاهش سریعتر تقاضا نسبت به عرضه، منجر به کاهش قیمت فولاد و کاهش سودآوری فولادسازان شده از این رو برخی از آنها عرضه خود را در خارج از کشور افزایش داده اند.

از اواخر سپتامبر، پکن تلاش‌های خود را برای احیای اقتصاد افزایش داده که منجر به افزایش شدید قیمت میلگرد، یک محصول کلیدی، شده است، اگرچه از آن زمان قیمت ها بخشی از این شتاب را از دست داده اند.

قیمت سنگ آهن نیز افزایش یافته و در حال حاضر حدود 13 درصد بیشتر از قبل از اعلام اقدامات حمایتی است. در عین حال تولید در چند ماه گذشته نسبت به سال قبل کاهش یافته و این انجمن علاقمند است این روند ادامه یابد. بر اساس پیش بینی های این سازمان، تا سال 2035، تولید سالانه فولاد در چین به تدریج به 800 میلیون تن کاهش خواهد یافت. در حالی که طی چهار سال گذشته از مرز یک میلیارد تن فراتر رفته است.

قابل ذکر است در ژانویه تا سپتامبر، تولید فولاد در چین با 3.6 درصد کاهش سالانه به 768.48 میلیون تن رسید.صادرات فولاد از کشور طی 9 ماهه با 21.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 80.71 میلیون تن رسید که بالاترین رقم در 8 سال گذشته است.

منبع: کالا خبر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *