کارگروه ویژه بررسی حادثه معدن طبس با مشارکت کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شد

کارگروه ویژه بررسی حادثه معدن طبس با مشارکت کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شد
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه ویژه بررسی حادثه معدن زغال‌سنگ طبس با مشارکت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش ایرنا ، ولی داداشی روز سه شنبه سوم مهر 1403 افزود: جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با حضور وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی ابعاد حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس تشکیل شد.

در پایان این جلسه به دلیل اهمیت موضوع و بزرگی ابعاد آن مقرر شد کمیته یا کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان کمیسیون و مدیران و بازرسان وزارت کار برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل و برای بررسی جزئیات به محل حادثه اعزام شوند.

به گزارش ایرنا ، حادثه انفجار معدن طبس ساعت 21 شنبه 31 شهریور 1403 بدلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه 69 کارگر در بلوک C و B این معدن مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق 250 متری بصورت ارتفاعی و 700 متری بصورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون 40 نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند و تاکنون در این حادثه 38 نفر جان باختند و 17 مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و بدلیل محبوس بودن 11 نفر دیگر احتمال افزایش تعداد جان باختگان وجود دارد.

طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند واقع است و بیشترین معادن زغال سنگ کشور را دارد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *