چین غرب را به نادیده گرفتن «دوزخ در حال وقوع» در غزه متهم کرد

چین غرب را به نادیده گرفتن «دوزخ در حال وقوع» در غزه متهم کرد
خلاصه اخبار

چین با انتقاد شدید از کشورهای غربی، آن‌ها را به نادیده گرفتن وضعیت فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه متهم کرده و دوزخی در حال وقوع که فلسطینیان درگیر آن هستند را مساله اصلی حقوق بشر درجهان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، چین ایالات متحده و کشورهای غربی را محکوم کرده و گفته است این کشورها «دوزخ در حال وقوع» در نوار غزه فلسطین را نادیده می‌گیرند.

این اظهارات توسط فو کونگ، نماینده دائم چین در سازمان ملل، مطرح شد که در واکنش به انتقادات 15 کشور به رهبری آمریکا و استرالیا بود.

این فهرست کشورهای غربی شامل فرانسه، آلمان، بریتانیا، کانادا، دانمارک، فنلاند، ایسلند، ژاپن، لیتوانی، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد نیز می‌شود.

سفیر چین افزود: «وضعیت حقوق بشر که باید بیشترین توجه را در کمیته امسال جلب کند، بدون شک وضعیت غزه است».

فو ادامه داد که اگر تعداد کشته‌شدگان در غزه برای «بیدار کردن وجدان برخی کشورهای غربی کافی نباشد، ادعای حمایت آن‌ها از حقوق بشر مسلمانان، چیزی جز بزرگ‌ترین دروغ نیست.»

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 جنگ نسل‌کشی را علیه غزه با حمایت آمریکا آغاز کرده که تا ظهر سه‌شنبه، 143 هزار شهید و زخمی فلسطینی برجای گذاشته است که اکثر آن‌ها کودکان و زنان هستند و بیش از 10 هزار نفر مفقود شده‌اند. این جنگ همچنین قحطی بزرگی را رقم زده که ده‌ها کودک و سالخورده را به کام مرگ کشانده و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان به شمار می‌آید.

تل‌آویو این جنگ را با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و همچنین دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه ادامه می‌دهد.

منبع: مهر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *