چگونه در شبکه‌ی جدید اتریوم کلاسیک رمزارز استخراج کنیم؟

چگونه در شبکه‌ی جدید اتریوم کلاسیک رمزارز استخراج کنیم؟

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

تغییرات ناشی از اجرای بروزرسانی تانوس اتریوم کلاسیک

شبکه‌ی اتریوم کلاسیک در روز بیست و هشتم نوامبر اجرای بروزرسانی جدیدی را با نام تانوس(Thanos) تجربه کرده است. در نتیجه‌ی این بروزرسانی که در بلاک شماره‌ی 11,700,000 اجرا شده است، حجم فایل دگ(DAG) الگوریتم اتهش(Ethash) به نصف مقدار پیشین خود کاهش یافته است. در نتیجه تجهیزات ماینینگ که از حافظه‌ی گرافیکی(VRAM) 4 و یا 3 گیگابایتی برخوردارند نیز قادر خواهند بود تا مجدداً به استخراج اتریوم کلاسیک بپردازند.

اتریوم کلاسیک

با این وجود ماینرها برای فعالیت در این شبکه باید نرم افزار استخراج خود را بروزرسانی کنند. در غیر اینصورت تمامی «سهم‌های به اشتراک گذاری شده(Share)» ارسال شده به استخر ماینینگ رَد خواهد شد. «سهم به اشتراک گذاری شده» در حقیقت به پاسخ‌های احتمالی معمای مطرح شده در شبکه‌ی رمزارزها اشاره دارد اما لزوماً کشف بلاک جدید را نشان نمی‌دهد. استخرهای ماینینگ از این شاخص برای محاسبه‌ی میزان فعالیت ماینر در استخر استفاده می‌کنند.

 در حقیقت شبکه‌ی اتریوم کلاسیک هم‌اکنون از نسخه‌ی تغییر یافته‌ی الگوریتم اتهش استفاده می‌کند که با عنوان اتریوم کلاسیک هش(ETCHash) شناخته می‌شود. در نتیجه‌ی اجرای بروزرسانی تانوس شماره‌ی ایپوک(Epoch) اتریوم کلاسیک از 390 به 195 کاهش یافته است و در نتیجه حجم فایل دگ نیز به‌طور متناظر به 2٫5 گیگابایت رسیده است. بنابراین ماینرها قادر خواهند بود از کارتهای گرافیکی 3 و یا 4 گیگابایتی خود برای استخراج رمزارز در این شبکه استفاده کنند.

همچنین در نتیجه‌ی اجرای بروزرسانی سرعت افزایش حجم فایل دگ نیز به نصف کاهش یافته است، یعنی هر شماره‌ی هر ایپوک به جای در دوره‌ی استخراج هر 60,000 بلاک به جای استخراج 30,000 بلاک تغییر خواهد کرد. در نتیجه تجهیزات استخراج رمزارز که از حافظه‌ی 4 گیگابایتی استفاده می‌کنند برای مدت چهار سال آتی قادر به فعالیت در این شبکه خواهند بود.

نسخه‌ی جدید نرم‌افزار فونیکس‌ماینر برای استخراج اتریوم کلاسیک

فونیکس‌ماینر(PhoenixMiner) امروزه به دلیل کارایی، عملکرد سریع و پاسخگویی توسعه دهنده و اخذ کارمزد کمتر به یکی از نرم‌افزارهای محبوب استخراج رمزارز تبدیل شده است. توسعه‌دهنده‌ی این نرم‌افزار در واکنش به اجرای بروزرسانی تانوس به سرعت نسخه‌‌ی 5/3 بی(5٫3b) را برای استخراج اتریوم کلاسیک منتشر کرده است.

وی اظهار داشت که این نسخه به‌طور موفق در شبکه‌ی جدید اتریوم کلاسیک مورد آزمایش قرار گرفته است. همچنین توصیه کرده است تا کاربران برای دریافت سرعت بهینه پس از تغییر فایل دگ، ویژگی Auto-Tuning را فعال کنند.

توسعه‌دهنده‌ی فونیکس‌ماینر همچنین اعلام کرده است که این نسخه برای سازگاری با الگوریتم تغییر یافته‌ی اتهش منتشر شده است و تغییرات دیگری را شامل نمی‌گردد، در نتیجه ماینرهای شبکه‌ی اتریوم و دیگر ماینرها نیازی به دانلود و استفاده از این نسخه نخواهند داشت.

پس از دانلود نسخه‌ی مناسب نرم افزار فونیکس‌ماینر(با توجه به سیستم عامل و کارت گرافیک) فایل ردیافت شده را از حالت فشرده خارج کنید، سپس در فایل راه‌انداز(معمولا با نام start_miner در میان فایل‌های نرم افزار وجود دارد) استخر و آدرس کیف‌پول اتریوم کلاسیک خود را وارد کنید و پس از ذخیره‌ی تغییرات این فایل را اجرا کنید.

اعمال تغییرات در نرم‌افزار فونیکس‌ماینر
اعمال تغییرات در نرم‌افزار فونیکس‌ماینر

نظر شما نسبت به اجرای بروزرسانی تانوس در شبکه‌ی اتریوم کلاسیک چیست؟ تاثیر تغییر اخیر شبکه‌ی اتریوم کلاسیک بر هش‌ریت این شبکه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا این بروزرسانی شما را به استخراج اتریوم کلاسیک ترغیب می‌کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>