چه تعداد خودرو در سال 1401 فروخته شد؟

چه تعداد خودرو در سال 1401 فروخته شد؟

فروش خودرو ۱۲ درصد افزایش یافت

صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو برای ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که این شرکت‌ها در مجموع ۱ میلیون و ۳۸ خودرو فروخته‌اند. این در حالی است که در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ شرکت‌های مذکور حدود ۹۳۱ هزار خودرو فروخته بودند. در نتیجه، به نظر می‌رسد که فروش این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

با این حال، رشد فروش شرکت‌های خودروسازی در این مدت به یک اندازه نبوده است. برای مثال، شرکت ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۵۳ هزار و ۷۸۴ هزار خودرو فروخته که در یک سال گذشته، ۴۰ درصد رشد کرده است. شرکت سایپا نیز ۳۵۹ هزار خودرو فروخته و فروش خود را ۲۳ درصد افزایش داده است. علاوه بر این، شرکت پارس خودرو نیز در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ توانسته ۱۲۷ هزار خودرو را به فروش برساند که نسبت به سال گذشته، چندان افزایش نیافته است.

جدید ترین اخبار عرضه خودرو بورسی را در سیگنال دنبال کنید

پرفروش‌ترین خودروهای شرکت‌های خودروسازی

از بین محصولات شرکت ایران خودرو، خانواده پژو پرفروش‌ترین محصول این شرکت بوده و ۳۳۷ هزار دستگاه از آن در سال جاری به فروش رفته است. در جدول زیر میزان فروش انواع خودروهای این شرکت در سال‌ها ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ آورده شده است:

نام خودروتعداد دستگاه‌های فروخته‌شده در سال ۱۴۰۱تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده در سال ۱۴۰۰
خانواده پژو۳۳۷ هزار۲۷۰ هزار
سمند۶۵ هزار۴۶ هزار
دنا۷۵ هزار۴۱ هزار
رانا۳۵ هزار۲۴ هزار و ۵۰۰
هایما۱۴ هزار و ۲۰حدود ۷ هزار

پرفروش‌ترین محصول شرکت سایپا نیز خانواده ایکس ۲۰۰ بوده و ۲۸۴ هزار دستگاه از آن در سال جاری به فروش رفته است. میزان فروش خودروهای دیگر این شرکت عبارت است از:

نام خودروتعداد دستگاه‌های فروخته‌شده در سال ۱۴۰۱تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده در سال ۱۴۰۰
شاهین۳۰ هزار۲۷ هزار
وانت پراید۴۴ هزار۳۸ هزار

پرفروش‌ترین محصول شرکت پارس خودرو نیز گروه Q200 بوده و بیش از ۷۰ هزار دستگاه از آن در این مدت به فروش رفته  است. میزان فروش خودروهای دیگر این شرکت عبارت است از:

نام خودروتعداد دستگاه‌های فروخته‌شده در سال ۱۴۰۱
ساینا۷۰۰ هزار
کوئیک اس۱۹۴ هزار
رنو۱۰ هزار
برلیانس۵ هزار