چهار دلیل عمده که نشان می‌دهد روند افزایش قیمت بیت‌کوین در ۲۰ هزار دلار و حتی پس از ان نیز متوقف نخواهد شد

چهار دلیل عمده که نشان می‌دهد روند افزایش قیمت بیت‌کوین در ۲۰ هزار دلار و حتی پس از ان نیز متوقف نخواهد شد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، همانطور که متوجه شده‌اید بازار رمزارزی به تازگی شاهد یک روند افزایشی بوده است و قیمت رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) توانسته از مرز ۱۰ هزار دلار که یک نقطه‌ی مقاومت چشم‌گیر محسوب می‌شود نیز عبور کند. گرچه این روند افزیشی نسبت به ماه‌های قبل قابل توجه است، […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

همانطور که متوجه شده‌اید بازار رمزارزی به تازگی شاهد یک روند افزایشی بوده است و قیمت رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) توانسته از مرز ۱۰ هزار دلار که یک نقطه‌ی مقاومت چشم‌گیر محسوب می‌شود نیز عبور کند. گرچه این روند افزیشی نسبت به ماه‌های قبل قابل توجه است، اما تحلیل‌گران معتقد‌اند که FOMO بازار هنوز اغاز نشده و در صورت تداوم این روند قیمت بیت‌کوین به راحتی از رقم ۲۰ هزار دلار نیز عبور خواهد کرد. در ادامه دلایلی که نشان می‌دهد روند افزایش قیمت بیت‌کوین در نقطه‌ی ۲۰ هزار دلار متوقف نخواهد شد را بررسی می‌کنیم.

رکورد‌های جدید برای بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین اخیرا توانسته رکورد‌های سالانه‌ی جدیدی را به ثبت برساند، اما سوالی که برای اغلب کاربران پیش امده این است که ایا این روند افزایشی با دفعات قبل فرق دارد؟ در ادامه نگاه دقیق‌تری به این روند افزایشی داشته و سعی می‌کنیم بفهمیم که چرا اینبار گرفتار یک «حباب» همانند سال ۲۰۱۷  نشده‌ایم.

همانطور که بسیاری از کارشناسان صنعت رمزارزی تاکید کرده‌اند، عبور از نقطه‌ی روانشناختی ۱۰ هزار دلاری به احتمال زیاد باعث ایجاد FOMO(ترس از دست دادن فرصت‌ها) در بازار خواهد شد. طبق گفته‌های اقای تام لی(Tom Lee) تحلیل‌گر ارشد کمپانی مشاوره‌ای Fundstrat، در حال حاضر بیت‌کوین می‌تواند به راحتی بالاترین رکورد‌های قیمت خود را بشکند و از ان‌ها عبور کند.

با این حال دیگر تحلیل‌گران نام‌اشنای بازار رمزارزی از جمله اقای تون ویس(Tone Vays) با این گفته‌ها مخالف هستند. وی در جدید‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده:

من در واقع فکر نمی‌کنم که این روند افزایشی اخیر اصلا مهم باشد. نقطه‌ی معیار ۱۰ هزار دلار برای اهسته کردن روند کاهش قیمت در سال ۲۰۱۷ هیچ کاری نکرد، و به نظر می‌رسد که برای کاهش سرعت تغییر قیمت‌ها در سال ۲۰۱۹ هم کاری نکرده است. Tone Vays

.

موسسات باعث جهش بعدی خواهند شد، نه خرده‌فروشان

رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) در اواخر ۲۰۱۷ توانست به رسانه‌های اصلی راه پیدا کند. در ان زمان، روند افزایش قیمت و رسیدن به رکورد چشم‌گیر ۲۰ هزار دلاری برای این رمزارز به طور عمدا توسط سرمایه‌گذاران خرد و کوچک شکل گرفت. با این حال طبق داده‌های بدست امده از پلت‌فرم Google Trends، در موقعیت فعلی عموم مردم همچنان تا حد زیادی در حاشیه قرار دارند.

در حقیقت بر اساس داده‌های فوق می‌توان گفت که میزان جستجو برای واژه‌ی «بیت‌کوین» هم اکنون تنها ۱۰ درصد میزان جستجو در سال ۲۰۱۷ می‌باشد. به عبارت دیگر، هنوز حتی FOMO سرمایه‌گذاران خرد اغاز نشده، روند که احتمالا باعث خواهد شد که قیمت بیت‌کوین از رکورد‌های پیشین هم بالاتر برود.

از سوی دیگر، تقاضای سازمانی برای بیت‌کوین نیز به بالاترین حد خود رسیده است. تا روز ۱۷ام ژوین، تعداد قرارداد‌های اتی در بازار CME Group به رقم چشم‌گیر ۵۳۱۱ قرارداد و فروش ۲۶ هزار و ۵۵۵ واحد بیت‌کوین رسید، یا به عبارتی چیزی در حدود ۲۴۶ میلیون دلار؛ ارقامی که در مقایسه با اوج بازار رمزارزی در سال ۲۰۱۷، پیشرفت چشم‌گیر محسوب می‌شوند. CME Group با انتشار یک پست توییتری در روز ۱۸ام ژوین اعلام کرد که «قراداد‌های اتی بیت‌کوین CME نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی رو به رشد بخش‌های سازمانی است».

در ادامه توضیح داده شده:

مبادله‌ی قرارداد‌های اتی بیت‌کوین توانست با رسیدن به ۶۴۳ قرارداد، رکورد یک روزه‌ی جدیدی را به ثبت برساند، و با رسیدن به ۵۳۱۱ قرارداد در تاریخ ۱۷ام ژوین بالاترین رکورد خود را بشکند(معادل تقریبی ۲۶۵۵۵ واحد بیت‌کوین یا ۲۵۰ میلیون دلار). CME Group

شاخص‌های دیگر همچون قیمت حق بیمه‌ی GBTC و همچنین رکورد حجم برای مشتقات بیت‌کوین در صرافی BitMEX نیز نشان می‌دهد که «پول هوشمند» در حال جاری شدن است.

.

 شاخص‌های فاندامنتال شبکه بیت‌کوین بهتر از هر وقت دیگری هستند

طبق گزارشاتی که روز جمعه منتشر شده است، هش‌ریت شبکه توانست با عبور از ۶۵ میلیون تراهش بر ثانیه، یک رکورد جدید به ثبت برساند. به عبارت دیگر، شبکه‌ی بیت‌کوین از هر زمان دیگری امن‌تر شده و برای تاثیرگذاری در شبکه به حجم نامحدودی از محاسبات نیاز است.

در همین حین، دیگر شاخص‌های فاندامنتال یا اصولی نیز شاهد رشد هش‌ریت بوده‌اند. حجم تراکنش‌های روزانه‌ی درون زنجیره‌ای، سایز بلاک‌ و دیگر معیارهای اندازه‌گیری شبکه نیز تایید می‌کنند که در حال حاضر تعداد افراد استفاده کننده از بیت‌کوین از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

تغییرات هش‌ریت شبکه‌ی بیت‌کوین

علاوه بر این، در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کارمزد تراکنش‌های شبکه نیز نسبتا کم باقی‌ مانده‌اند، در حالی که بهینه‌سازی‌هایی مانند SegWit و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری برون زنجیره‌ای مانند شبکه‌ی صاعقه(Lightning network) نیز به کاهش تراکم شبکه کمک شایانی کرده‌اند.

 

تا «نصف شدن پاداش بیت‌کوین» ۱۱ ماه زمان باقی است

روند افزایشی قیمت بیت‌کوین برای رسیدن به یک عدد پنج رقمی، بسیار زود‌تر از نصف شدن یا halving پاداش بیت‌کوین در حال رخ دادن است. همانطور که مطلع هستید، فرایند نصف شدن پاداش بیت‌کوین برای ماه می ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است و طی ان پاداش استخراج یک بلاک بیت‌کوین از ۱۲/۵ واحد BTC به ۶/۲۵ واحد کاهش می‌یابد، از این رو مقدار بیت‌کوین تولید شده توسط ماینر‌ها که به طور طبیعی فروشندگان بازار محسوب می‌شوند نیز کاهش خواهد یافت.

جالب است که بدانید رویداد نصف شدن قبلی پاداش بیت‌کوین در تابستان ۲۰۱۶(بیش از یک سال قبل از جهش قیمت‌ها) رخ داد. با این حال، گرچه به نظر می‌رسد بیش از ۳۳۰ روز تا رسیدن به این رویداد فاصله داریم، اما اینبار نصف شدن پاداش بیت‌کوین تاثیر زیادی بر روی قیمت‌ بیت‌کوین(BTC/USD) خواهد داشت و به عبارتی خط مقدم خواهد بود.

یک تحلیل‌گر بازار بیت‌کوین بسیار محبوب که با نام مستعار PlanB شناخته می‌شود، اخیرا اعلام نموده که احتمالا سرمایه‌گذاران اینبار برای کاهش تقاضای احتمالی منتظر نخواهند ماند. وی در ادامه افزود:

خط مقدم با یک فرضیه‌ی تاثیرگذار بر بازار همراه خواهد بود: اگر به S2F اعتقاد دارید و فکر می‌کنید که بیت‌کوین تا می ۲۰۲۰ به قیمت ۵۰ هزار دلار می‌رسد، پس چرا می‌خوهید صبر کنید؟ PlanB

.

یک تصویر بزرگ‌تر از اقتصاد کلان

قطعا تحرکات روزانه‌ی قیمت بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران کوتاه مدت کم اهمیت است. این «نگهدارندگان» معتقداند که بیت‌کو‌ین(با وجود ذخیره‌ی ثابت) ارزهای فیات را پشت سر خواهد گذاشت، ارزهای فیاتی که با یک شتاب افزایشی در بلند مدت شاهد افزایش ذخیره بوده‌اند.

روز ۱۸ام ژوین، اقای ماریو دراگی(Mario Draghi) رییس بانک مرکزی اروپا اشاره کرد که اگر اقتصاد بهبود نیابد شاهد یک محرک پولی خواهیم بود. این تنها یکی از نمونه‌هایی بود که نشان می‌دهد بیت‌کوین توسط صنعت مالی و اقتصاد جهان مورد تحسین قرار گرفته است.

در همان زمان، اقای دراگی توسط دونالد ترامپ(Donald Trump) رییس جمهور ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفت. اقای ترامپ در رابطه با این موضوع گفته بود که این محرک پولی باعث ایجاد یک رقابت ناعادلانه بین اروپا و ایالات متحده خواهد شد. این درحالیست که بانک فدرال رزرو امریکا پیشنهاد داده که افزایش نرخ بهره متوقف شود.

اقای انتونی پوپلیانو(Anthony Pompliano) یکی از بنیانگذاران کمپانی مدیریت سرمایه‌ی Morgan Creek با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که کاهش نرخ بهره و افزایش عرضه‌ی ارز فیات باعث کمیاب‌تر شدن بیت‌کوین خواهد شد. وی در پست توییتری خودش نوشت:

نرخ بهره را کاهش دهید، پول چاپ کنید و باعث کمیاب‌تر شدن بیت‌کوین شوید؛ بیت‌کوین زنده خواهند ماند و بانکداران از بین خواهند رفت. Anthony Pompliano

بنابراین، تصویر کلی اقتصاد کلان برای سرمایه‌گذاران بیت‌کو‌ین بسیار روشن و امیدبخش است، سرمایه‌گذارانی که ارزهای فیات مستهلک و کم ارزش فعلی را با «طلای دیجیتال» جایگزین کرده‌اند.

علاوه بر این‌ها، سرمایه‌گذاران متوجه شده‌اند که تنها ذخیره‌ی کلی بیت‌کوین ثابت و شفاف است، بلکه این رمزارز اولین پولی با دسترسی ازاد و بی‌طرف است که هیچ سازمانی بر روی ان کنترل ندارد.

به عبارت دیگر، همان کاری که اینترنت با اطلاعات کرد، بیت‌کو‌ین در حال انجام دادن با پول است.

تغییرات بازار رمزارزی طی یک هفته‌ی گذشته

چرخه‌های تاریخی بیت‌کوین، افزایش علاقه‌ی سازمان‌ها در کنار شاخص‌های فاندامنتالی که به صورت روزافزون قوی‌تر می‌شوند، و همچنین کاهش بها ارزهای فیات که مستهلک بودن ان‌ها به اثبات رسیده است، همه می‌توانند نشان دهنده‌ی این مورد باشند که اینبار افزایش قیمت بیت‌کوین رکورد‌هایی بسیار بالاتر از ارقام دیده شده در سال ۲۰۱۷ را به نمایش خواهد گذاشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.