چند درصد از صف طویل متقاضیان در لاتاری ایران‌خودرو برنده شدند؟

چند درصد از صف طویل متقاضیان در لاتاری ایران‌خودرو برنده شدند؟
خلاصه اخبار

اکوایران: در آخرین طرح فروش محصولات ایران‌خودرو، بیش از 3 میلیون نفر ثبت نام کردند؛ در حالی که این خودروساز، کمتر از 120 هزار دستگاه خودرو برای این حجم از تقاضا تدارک دیده بود.

به گزارش اکوایران، رقابت نفس گیر در آخرین طرح فروش شرکت ایران خودرو به پله آخر رسید و نام برندگان که مثل یک طرح بخت آزمایی شده اعلام شد. در این طرح که قرار است مجموعاً 117 هزار و 200 دستگاه خودرو به متقاضیان عرضه شود؛ چیزی نزدیک به 3 میلیون و 53 هزار نفر برای بدست آوردن این محصولات صف کشیده بودند.

طبق اعلام منابع رسمی از این تعداد متقاضی مشتاق به طور میانگین تنها حدود 4 درصد شانس دریافت خودرو را پیدا کردند و 96 درصد دیگر دست خالی از این طرح بیرون آمدند .

ایران خودرو در این طرح متقاضیان خود را در 3 گروه متقاضیان عادی، طرح جوانی جمعیت، صاحبان خودروهای فرسوده تقسیم بندی نمود که از این میان، طرح متقاضیان عادی با وجود شرط بلوکه کردن 230 میلون تومان در حساب‌ وکالتی، بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داد اما تنها 2 درصد از افرادی که برای محصولات ایران‌خودرو در این صف ایستادند؛ دستشان به خودروهای عرضه شده رسید و 98 درصد پشت درهای ایران خودرو ماندند.

ترافیک پول در بازار خودرو کم شد

این در حالیکه متقاضیان دارنده خودروهای فرسوده با سهم 9 درصدی خود، بیشترین شانس را برای دریافت خودرو در این دوره از قرعه کشی داشتند.

حدود 5 درصد از متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امکان دریافت خودرو از مسیر طرح فروش ایران خودرو را به دست آوردند و متقاضیان خودروهای برقی که شامل هر سه دسته می‌شدند نزدیک به 4 درصد شانس برنده شدن داشتند.

مجری: پریسا عرفانی

گرافیست: فهیمه شاملو

قیمت‌گذاری دستوری تا چه حدی با بحران خودروسازی در ارتباط است؟

منبع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *