چند بند لایحه بودجه باید به نفع بورس تغییر کند/ دو شرط برای حل موارد موثر

چند بند لایحه بودجه باید به نفع بورس تغییر کند/ دو شرط برای حل موارد موثر
خلاصه اخبار

رییس سازمان بورس با اشاره به لزوم تغییر برخی بندهای لایحه بودجه به نفع بازارسرمایه، حل و فصل موارد موثر را زمانبر و نیازمند همراهی سهامداران دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حجت اله صیدی در نشست مشترک با اعضای هیات‌مدیره و دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با اشاره به اقدامات نهاد ناظر برای حفظ منافع سرمایه‌گذاران در قالب بودجه 1404، اعلام کرد: بعضی موضوعات مرتبط در لایحه بودجه با محدودیت‌ها و مقاومت‌هایی روبرو بود اما با اتخاذ رویکرد فعال، پیشنهادهایی ارائه شد که آثار آن در بودجه تنظیم‌شده دولت آشکار است. لازم است برخی بندهای لایحه بودجه به نفع تولید و بازار سرمایه تغییر کند که ایجاد این تغییر، نیازمند کمک فعالان بازار سرمایه است.

مشکلات موجود بازار سرمایه باید همسو و همراه با یکدیگر برطرف ‌شوند. مسایل روز اثرگذار بر روند بازار مربوط به چند ماه گذشته نیست بلکه از دوره‌های مختلف انباشته‌ شده و اکنون بر روند معاملات اثر می گذارد. برای حل و فصل موارد اثرگذار باید جدی بود و زمان داد. شاید مشکلات مانند کلافی سردرگم به نظر بیایند اما باید فرصت داده شود به صورت تدریجی گره‌ها را یکی‌یکی باز کرد. سازمان بورس چنین رویه‌ای را پیش گرفته و کارها را با جار و جنجال پیش نمی برد.

لوتوس

موانع و مشکلات صندوق‌های سرمایه‌گذاری بررسی و مقرر شده از طریق مذاکره با اعضای کانون به سمت رفع آنها گام برداشت. در این زمینه تصمیماتی اتخاذ می‌شود که ضرر آن کمتر و سود آن بیشتر باشد.

پیگیری کاهش سودآوری شرکت‌ها نیازمند همکاری سهامداران است تا در کنار سازمان بورس مطالبات را از طریق نهادهای مختلف پیگیری کنند. با توجه به اتفاق‌های منطقه و گزارش‌های فصلی شرکت ها به سهامداران توصیه می شود، صبور باشند.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *