چشم انداز نزولی نفت بدلیل شرایط قرنطینه در چین

چشم انداز نزولی نفت بدلیل شرایط قرنطینه در چین

به گزارش سیگنال نقل از رویترز؛  بدلیل نگرانی‌های مداوم مبنی بر اینکه قرنطینه طولانی مدت کووید-19 در شانگهای و افزایش احتمالی نرخ بهره ایالات متحده باعث کاهش رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا می‌شود، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت برنت با 1.90 دلار یا 1.8 درصد کاهش به 104.75 دلار در هر بشکه در ساعت 0015 GMT رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 1.89 دلار یا 1.9 درصد کاهش به 100.18 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص ها در هفته گذشته به دلیل نگرانی های تقاضا تقریباً 5 درصد قیمت را از دست دادند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات در نیسان سکیوریتیز، گفت: «احساسات نزولی در بازار بر نگرانی‌ها در مورد عرضه محدود جهانی غلبه کرد، زیرا چین به قرنطینه در شانگهای ادامه داد و سرمایه‌گذاران برای یک سری افزایش نرخ بهره در ایالات متحده آماده شدند.»

او گفت که سرمایه گذاران در تلاشند تا موقعیت خود را قبل از شروع فصل سفر تابستانی در ایالات متحده در اواخر ماه مه تنظیم کنند.

او گفت: «اما انتظار نمی‌رود قیمت نفت به دلیل احتمال ممنوعیت نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در بحبوحه تشدید بحران اوکراین، به زیر 90 دلار در هر بشکه برسد.»

مقامات شانگهای در حال مبارزه با شیوع کووید-19 حصارهایی را در خارج از ساختمان‌های مسکونی ایجاد کرده‌اند که باعث اعتراض عمومی نسبت به قرنطینه‌ای شده است که بسیاری از 25 میلیون نفر از مردم شهر را مجبور به محبوس شدن در خانه کرده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، اشاره کرده است که افزایش نیم واحدی نرخ بهره “روی میز” خواهد بود، هنگامی که فدرال رزرو در ماه مه تشکیل جلسه می دهد تا افزایش های بعدی را در سال جاری به تصویب برساند.

در سمت عرضه، شرکت های انرژی ایالات متحده برای پنجمین هفته متوالی به دلیل قیمت های بالا و تشویق دولت، تعداد دکل های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.

سه منبع آگاه با طرح بارگیری بندر روز جمعه به رویترز گفتند، در اروپا، کنسرسیوم خط لوله خزر روسیه-قزاقستان (CPC) پس از تقریبا 30 روز اختلال در پی تعمیرات یکی از تاسیسات بارگیری کلیدی خود، صادرات خود را از 22 آوریل از سر گرفت.

با این حال، برخی تحلیلگران می گویند که تشدید بحران در اوکراین می تواند فشار بر اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه را افزایش دهد و قیمت ها ممکن است در اواخر سال جاری افزایش یابد.

روسیه بزرگترین تامین کننده گاز اروپا و دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان پس از عربستان سعودی است.

موسسه مورگان استنلی با اشاره به «کسری بیشتر» در سال جاری به دلیل کاهش عرضه از سوی روسیه و ایران، که مخالف افزایش تولیدات هستند ، پیش‌بینی قیمت برنت در سه ماهه سوم خود را 10 دلار در هر بشکه افزایش داد و به 130 دلار رساند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها