چشم انداز مثبت بازار فولاد آسیا

چشم انداز مثبت بازار فولاد آسیا
خلاصه اخبار

در سه ماهه چهارم سال جاری ممکن است قیمت فلزات آهنی و قراضه در آسیا افزایش یابد. این امر می تواند ناشی از انگیزه های اقتصادی پکن، افزایش تقاضا و اختلال در عرضه قراضه صورت گیرد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،البته این روند مثبت ممکن است به دلیل کاهش تقاضا در برخی از کشورهای منطقه محدود شود. در عین حال، شرایط بازار تحت تاثیر کاهش فشار صادرات چین خواهد بود.

بازار داخلی فولاد چین از اواخر سپتامبر و پس از اعلام اقدامات بانک مرکزی این کشور برای حمایت از بازار املاک و مستغلات، روندی صعودی داشته است. این امر منجر به افزایش قیمت محصولات فولادی شد. افزایش قیمت فولاد در چین همچنین باعث بهبود حاشیه سود برای تولیدکنندگان خارجی شد، زیرا فشار بر بازار ناشی از محصولات فولادی ارزان آن کشور کاهش یافت.

در ماه اکتبر، پکن اقدامات بیشتری را برای تحریک اقتصاد اعلام کرد. به گفته فعالان بازار، این امر احتمالاً باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و بهبود تمایل به خرید در دوره ذخیره‌سازی مجدد تا پایان سال می‌شود. فولادسازان ویتنامی انتظار دارند که بازار داخلی فولاد در ماه های اکتبر تا دسامبر تقویت شود. سه فصل گذشته با تقاضای کمتر و افزایش رقابت از سوی چین روبرو بود، اما قیمت ها در اواخر سپتامبر شروع به بهبود کردند.

بازار انتظار دارد که با کاهش فشار محصولات چینی، قیمت‌های ورق گرم و فولاد ساختمانی در سه ماهه چهارم پویایی مثبتی از خود نشان دهند. ولی کره جنوبی و تایوان ممکن است در ماه های اکتبرتا دسامبر اقدامات کافی برای حفظ خوش بینی رو به رشد نداشته باشند.

قابل ذکر است انجمن جهانی فولاد پیش بینی کوتاه مدت خود برای تقاضای جهانی فولاد در سال 2024 را کاهش داده است. انتظار می رود که حجم تولید 0.9 درصد نسبت به سال 2023 کاهش یابد و به 1.75 میلیارد تن برسد. در عین حال، انتظار می‌رود تقاضای جهانی فولاد در سال 2025 پس از سه سال متوالی کاهش به 1.77 میلیارد تن با 1.2 درصد رشد سالانه برسد.

منبع: کالا خبر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *