چرخش ۱۸۰ درجه هاسکینسون: دیفای بیت کوین از سولانا و اتریوم پیشی می‌گیرد!

چرخش ۱۸۰ درجه هاسکینسون: دیفای بیت کوین از سولانا و اتریوم پیشی می‌گیرد!
خلاصه اخبار

در حالی که چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو همین چند وقت پیش مدعی شده بود جامعه رمزارزها دیگر به بیت کوین نیازی ندارد، حالا می‌گوید اکوسیستم دیفای بیت کوین در آینده اتریوم و سولانا را پشت سر خواهد گذاشت! به گزارش میهن بلاکچین، صحبت‌های هاسکینسون در حالی اتفاق می‌افتد که روز پنجشنبه پروتکل رول‌آپ …

در حالی که چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو همین چند وقت پیش مدعی شده بود جامعه رمزارزها دیگر به بیت کوین نیازی ندارد، حالا می‌گوید اکوسیستم دیفای بیت کوین در آینده اتریوم و سولانا را پشت سر خواهد گذاشت!

به گزارش میهن بلاکچین، صحبت‌های هاسکینسون در حالی اتفاق می‌افتد که روز پنجشنبه پروتکل رول‌آپ BitcoinOS اعلام کرد که بریج گریل (Grail bridge) این پروتکل به بلاکچین کاردانو متصل شده است؛ اتفاقی که باعث می‌شود جریان سرمایه از بلاکچین بیت کوین به کاردانو سرازیر شود.

BitcoinOS خود را نخستین پروتکل دانش صفر در شبکه بیت کوین معرفی می‌کند و مدعی است بریج گریل آن از زیرساخت‌های امنیتی دانش صفر برای جریان وجوه بین شبکه‌های بلاکچینی در امنیت کامل بهره می‌برد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

حمایت دوباره چارلز هاسکینسون از بیت کوین

به دنبال برقراری ارتباط بین دو شبکه بلاکچینی بیت کوین و کاردانو، حالا پای اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای می‌تواند به بلاکچین بزرگترین ارز دیجیتال بازار باز شود.

به دنبال این تحولات، هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو اعلام کرد که در سال 2025 پروژه آموزش بیت کوین را مجددا راه‌اندازی خواهد کرد. وی همچنین اعلام کرد قصد دارد زبان برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند کاردانو یعنی آیکن (Aiken) را به توسعه‌دهندگان بیت کوین آموزش دهد.

علاوه بر این، هاسکینسون می‌گوید با اجرای طرح بابل فی (Babel fee) که طی آن کاربران می‌توانند با هر توکنی که دارند کارمزد تراکنش خود را در شبکه کاردانو پرداخت کنند، توسعه‌دهندگان بیت کوین می‌توانند اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ترکیبی خود را با استفاده از زبان برنامه‌نویسی آیکن بسازند و کارمزد تراکنش‌ها را به بیت کوین بپردازند.

به عقیده بنیانگذار کاردانو، این نشان‌دهنده شروع دیفای در بیت کوین است و در نهایت این بلاکچین در اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز می‌تواند از سولانا و اتریوم پیشی بگیرد.

پارسال آشنا امسال دوست!

حمایت‌های اخیر هاسکینسون از بیت کوین در حالی انجام می‌شود که وی همین دو ماه پیش از نقش این ارز در بازار کریپتو انتقاد کرده بود. هاسکینسون در آن زمان در ویدیویی مدعی شده بود که صنعت کریپتو دیگر به بیت کوین نیازی ندارد. وی همچنین پیش‌بینی کرد کاردانو در درازمدت از بیت کوین و اتریوم پیشی بگیرد!

وی در این ویدیو افزود:

بیت کوین برای ادامه حیات به صنعت کریپتو نیاز دارد. اما صنعت دیگر به بیت کوین نیاز ندارد. من نمی‌دانم که چطور بیت کوین دوام می‌آورد. این ارز مثل یک دین است نه یک اکوسیستم. بنابراین ما نیازی به بیت کوین نداریم.

علیرغم این صحبت‌ها به نظر می‌رسد منظور هاسکینسون این بوده که بیت کوین خود را باید با تغییرات وفق دهد، در غیر این صورت، مزیت اولین ارز دیجیتال بودن خودش را از دست می‌دهد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *