چرا ETFهای اسپات بیت کوین در آمریکا شرایط خوبی ندارند؟

جیم بیانکو (Jim Bianco)، بنیانگذار پلتفرم بیانکو ریسرچ (Bianco Research)، در جدیدترین صحبت‌هایش درباره خطرات موجود در ETFهای بیت کوین و فشار فروش آن‌ها صحبت کرد. او در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که این ETF‌ها عمدتاً توسط «معامله‌کنندگان خرد» به جای سرمایه‌گذاران نهادی خریداری می‌شوند. در نتیجه اگر قیمت بیت کوین کم‌تر از قیمت خرید آن‌ها باشد، معامله‌گران مذکور ممکن است دارایی‌هایشان را بفروشند.

بیانکو تاکید کرد که مشاوران سرمایه‌گذاری (IA) که معمولاً حدود 35٪ از کل ETFها را در اختیار دارند، در حال حاضر کم‌تر از 1٪ از ETFهای جدید بیت کوین را در اختیار دارند. این مسئله نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نهادی آن طور که انتظار می‌رفت از این ETF‌ها استقبال نکرده‌اند. بیانکو ادامه داد:

  • 99 درصد از هولدرهای ETF  بیت کوین عبارتند از: ۹ سرمایه‌گذار نهادی (بیش از 100 میلیون دلار)، سرمایه‌گذاران خرد، صندوق‌های تامینی.

بیانکو علاوه بر این خاطرنشان کرد که میانگین معاملات ETFهای اسپات بیت کوین در آمریکا فقط به 14000 دلار می‌رسد. این رقم در بازار آمریکا خیلی پایین است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد خریداران اصلی صندوق‌های مذکور هستند.

طبق تحلیل بیانکو، میانگین قیمت خرید این سرمایه‌گذاران حدود 58000 دلار است که تقریباً 10 درصد کم‌تر از سطح فعلی است. او هشدار داده است که اگر قیمت بیت‌ کوین به زیر این آستانه سقوط کند، می‌تواند فشار فروش قابل‌توجهی را از سوی این سرمایه‌گذاران ایجاد کند؛ چراکه آن‌ها با بروز کوچک‌ترین مشکلی توکن‌هایشان را خواهند فروخت.

البته بیانکو باور دارد که ETFهای اسپات اتریوم و بیت کوین مزایای بسیار زیادی برای بازار آن‌ها خواهد داشت. با وجود این او تاکید کرده است که چنین صندوق‌هایی به شدت متمرکز بوده و با هدف اصلی توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال در تضاد هستند.

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Benzinga

برچسب‌ها