چرا هنگ کنگ ETF اسپات اتریوم را راه‌اندازی کرده است؟

چرا هنگ کنگ ETF اسپات اتریوم را راه‌اندازی کرده است؟

صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم و بیت کوین در هنگ کنگ امروز ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) معاملات خود را آغاز کردند. علاوه بر این به نظر می‌رسد ناشران آن‌ها نگران سرکوب بازار ارزهای دیجیتال توسط قانون‌گذاران آمریکایی نیستند و احتمال طبقه‌بندی اتریوم به عنوان اوراق بهادار مشکلی برای آن‌ها به وجود نمی‌آورد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در 29 آوریل (۱۰ اردیبهشت) و در آستانه راه‌اندازی مذکور زو هائوکانگ، رئیس شرکت مدیریت دارایی دیجیتال China Asset Management، و وین هوانگ، رئیس شرکت OSL Digital Securities، به سوالاتی در مورد محصولات جدید خود پاسخ دادند.

در این کنفرانس از آن‌ها پرسیده‌ شد که نظرشات در مورد اولین ETF اسپات اتریوم در جهان چیست و آیا فکر می‌کنند طبقه‌بندی ETH به عنوان اوراق بهادار در آمریکا روی ETFهای مذکور تاثیری می‌گذارد یا خیر. هوانگ در پاسخ به این سوال اعلام کرد:

  • احتمالاً جواب این سوال منفی است چون اینکه ایالات متحده اتریوم را به عنوان یک اوراق بهادار تعریف کند، روی تصمیم‌ مستقل کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار هنگ کنگ تأثیری ندارد.

او اضافه کرد که کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ از رویه‌های خاص خود استفاده می‌کند تا تعیین کند که آیا دارایی‌های دیجیتال خاص اوراق بهادار هستند یا خیر. علاوه بر این آژانس مذکور تنها بر اساس رویکرد خاص خود تعیین می‌کنند که آیا سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند آن‌ها را معامله کنند یا خیر. او سپس ادامه داد:

  • در نتیجه این موضوع تحت تأثیر نظرات بخش‌های مختلف ایالات متحده و یا تعریف یک‌جانبه آن‌ها قرار نمی‌گیرد. علاوه بر این مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده توسط چند بخش مختلف تعیین می‌شود. آن‌ها به طور همزمان با هم صحبت می‌کنند یا سعی می‌کنند بازار ارزهای دیجیتال را قانون‌گذاری کنند.

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cointelegraph

برچسب‌ها