چرا قیمت بیت کوین سقوط می کند؟

چرا قیمت بیت کوین سقوط می کند؟
خلاصه اخبار

بیت کوین در عرض کمتر از سه ماه از سقف 69,000 دلاری به 33000 دلار…

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی

بیت کوین در عرض کمتر از سه ماه از سقف 69,000 دلاری به 33000 دلار سقوط کرده است، این درحالسیت که سایر دارایی های پر ریسک نیز در پی افزایش جدیت فدرال رزرو برای عدم تسهیل سیاست های مالی در آینده ، فروش گسترده‌ ای را تجربه کردند.

این سقوط به تمام زوایای اکوسیستم رمزرزها منتهی شده است ، از بیت‌کوین و میم کوین ها گرفته تا صرافی‌های ارز دیجیتال که به عمومی در بازار لیست شده اند. از این رو ،بالغ بر یک تریلیون دلار از ارزش کل این بازار کاسته شده است.
زمستان ارز دیجیتال ، پدیده ای که در آن، بازار به شدت سقوط می کند. نگرانی هایی را درحال حاضر ایجاد شده است که چنین پدیده ای می تواند مجددا تکرار شود.

در آن زمان، قیمت بیت کوین در سال 2018 بالغ بر 80 درصد کاهش یافت و به 3100 دلار رسید. پس از آن ، بیش از یک سال طول کشید تا در دسامبر 2020 ، بزرگترین رمزارز بازار به سقف دیگری صعود کند.

فدرال رزرو

بنا بر اعلام فدرال رزرو ، این بانک قصد دارد نرخ بهره را به زودی افزایش دهد. همچنین ، با توجه به رویکرد این بانک در جهت پایان دادن به حمایت های همه گیری خود از اقتصاد ، موجودی دارایی های اوراق قرضه بانک کاهش خواهد یافت.

فدرال رزرو همچنین قصد دارد رمزارزی را که تحت حمایت دولت است ، از سوی ایالات متحده صادر کند که به عنوان رمزارز ملی(CBDC) شناخته می شود.

کاخ سفید

بنا بر اعلام منابع آشنا به رسانه بلومبرگ ، دولت بایدن به دنبال رونمایی از یک استراتژی اولیه در سراسر دولت برای دارایی های دیجیتال در ماه آینده است. در این میان ، سازمان های فدرال موظف هستند که خطرات و فرصت هایی که در این حوزه با آن روبه رو هستند را ارزیابی کنند.

پیش‌نویس نهایی از این فرمان اجرایی، مشکلات اقتصادی، نظارتی و امنیت ملی ناشی از ارزهای دیجیتال را توصیف می کند. در نیمه دوم سال 2022 ، انتظار میرود گزارشاتی در این زمینه از سوی سازمان های مختلف ارائه شود.

اقدامات نظارتی شدید ، تهدیدی قریب الوقوع است که دنیای ارز دیجیتال را تحت خطر قرار می دهد.

همبستگی رمزارزها با سهام

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران نسبت به دورنگار تشدید سیاست‌های پولی ایالات متحده با دامپ سهام‌ بخش فناوری و رمزارزها واکنش نشان دادند ،همبستگی این بازار با بازار سهام در هفته‌های اخیر تقویت شد.

رابطه روند بیت کوین با شاخص های نزدک 100 و S&P 500 در ماه جاری به بالاترین حد خود رسید و این اطمینان حاصل شد که یکی از دارایی های اصلی ناپایدار و بی ثبات در جهان می تواند در آینده قابل پیش بینی تر شود.

سهام ایالات متحده تا به حال در ماه ژانویه ، محتمل ضرر های شدیدی شده است که عمدتاً به دلیل ناآرامی و بی قراری ناشی از تغییر شدید سیاست های فدرال رزرو به سمت تشدید سیاست های مالی خود است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع: livemint