چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش پیدا کرده است؟

چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش پیدا کرده است؟

یک روز قبل از سخنرانی اصلی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، قیمت بیت کوین برخی از ضرر هفتگی خود را جبران کرد. به عبارت دقیق‌تر بیت کوین در ۲۶ جولای (۵ تیر) با شدی ۲.۵۶ درصد افزایش به محدوده ۶۷۴۸۰ دلار رسید که با توجه به کاهش ۶.۴۰ درصدی آن در ۲۵ جولای (۴ مرداد) قابل‌توجه بود. به نظر می‌رسد که اکثر این رشدِ قابل‌توجه به لطف سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ اتفاق افتاده است.

معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی حدس زده‌اند که با پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا، او ممکن است سیاست‌های جدیدی را برای استفاده از بیت کوین در ذخایر ایالات متحده اجرا کند. در نتیجه احتمال اینکه بزرگ‌ترین اقتصاد و کشور جهان به خرید بیت کوین روی بیاورد، احساسات مثبت بازار را تقویت کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، مدیرعامل شرکت Research10، تاکید کرده است:

  • هیچکس دوست ندارد امروز معامله شورت (فروش) جدیدی برای بیت کوین باز کند.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ قرار است شنبه شب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در کنفرانس مذکور سخنرانی کند. علاوه بر این باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که قیمت بیت کوین از زمان سوءقصد به ترامپ بیشتر از ۱۶.۵۰ درصد رشد کرده است. این حادثه حتی شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا را افزایش داده است.

علاوه بر این داده‌های تورمی و شاخص PCE آمریکا هم در روز قبل منتشر شد و به رشد بیت کوین کمک کرد. به عبارت دقیق‌تر شاخص PCE سالانه به ۲.۵ درصد رسید که کم‌تر از رکورد ۲.۶ درصدی ماه مه (اردیبهشت) بود. این مسئله نشان داد که فدرال رزرو آمریکا می‌تواند به زودی نرخ بهره این کشور را کاهش دهد.

احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور)

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cointelegraph

برچسب‌ها