چرا عملکرد ETFهای اسپات اتریوم در روزهای گذشته ضعیف بود؟

چرا عملکرد ETFهای اسپات اتریوم در روزهای گذشته ضعیف بود؟

طبق گفته‌های چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیانگذار شرکت کاپریول (Capriole)، ETFهای اسپات اتیوم در یک بازار ضعیف راه‌اندازی شده‌اند و ممکن است سرمایه‌گذاران نهادی را وسوسه کنند تا پورتفوی خود را متنوع کنند. این مسئله باعث می‌شود قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت در معرض خطر قرار بگیرد.

او علاوه بر این فکر می‌کند که این صندوق‌ها ممکن است خیلی ‌زود راه‌اندازی شده باشند و اگر سرمایه جدیدی وارد بازار نشود، فشار نزولی بیت کوین را افزایش می‌دهند. این تحلیلگر سپس ادامه داده است:

  • بهتر بود در سال ۲۰۲۴ فقط ETFهای اسپات بیت‌ کوین راه‌اندازی می‌شدند.

او باور دارد که ETFهای جدید اتریوم فقط سرمایه‌گذارانی را که روی ETFهای بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گیج و مستاصل می‌کند. این تحلیلگر ادامه داده است:

  • سرمایه‌گذاران نهادی فعلی ETFهای بیت کوین فکر می‌کنند که باید در بازار ارزهای دیجیتال کمی تنوع داشته باشند و ETFهای اتریوم را هم خریداری کنند. همین مسئله آن‌ها را به فروش سهام خود در ETFهای اسپات بیت کوین سوق داده و فشار فروش آن را افزایش می‌دهد.

طبق داده‌های وب سایت فارساید (Farside)، از زمان راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت ‌کوین در در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی ۱۴۰۲) تقریبا ۱۷.۵۳ میلیارد دلار به این ۱۱ محصول اضافه شده است.

داده‌های وب سایت تریدینگ‌ویو (TradingView) هم نشان می‌دهد که از زمان راه‌اندازی ETF‌های اتریوم نرخ تسلط یا دامیننس بیت کوین تقریباً ثابت مانده و در زمان نگارش این مطلب، طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۰.۰۷ درصد افزایش یافته است.

دامیننس بیت کوین

ادواردز علاوه بر این باور دارد که ETFهای اسپات اتریوم در یک بازار نسبتاً ضعیف راه‌اندازی شده‌اند و همین مسئله باعث شده‌ است که عملکرد خیلی قابل‌توجهی نداشته باشند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها