چرا سفر رئیس‌جمهور به نیویورک مهم است؟

چرا سفر رئیس‌جمهور به نیویورک مهم است؟
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا – عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سفر رئیس‌جمهور به نیویورک تلاش دشمن را در ارتباط با انزوای جمهوری اسلامی ایران خنثی می‌کند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا درباره اهمیت سفر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور به نیویورک گفت: تقریبا در دوره‌های گذشته شاهد بودیم که معمولا روسای جمهور بعد از انتخابات، اولین سفر خارجی مهم‌شان به سازمان ملل بود.

وی با بیان اینکه روسای جمهور ادوار و شهید آیت‌الله رئیسی و آقای پزشکیان همین موضوع را دنبال کردند، افزود: البته شرایط زمانی بسیار مهم است. نخست آنکه دنیا می‌خواهد ببیند، مواضع رئیس‌جمهور جدید ایران در حوزه بین‌الملل، منطقه‌ای و سیاست خارجی چیست و چه تفاوت‌هایی با گذشته دارد و به عبارتی آیا تفاوتی ایجاد شده یا خیر.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بیان کرد: آشنا شدن با مواضع رئیس‌جمهور، هم برای افکار عمومی جهان و هم برای خبرگزاری‌های متعددی که در این نوع سفرها معمولا پیگیر این‌گونه مسائل هستند و همچنین برای سیاستمداران جهانی و بین‌المللی بسیار مهم است زیرا آنها می‌خواهند مطلع شوند، در آینده با چه نوع حکمرانی و مدیریتی در ایران مواجه هستند.

ترقی اضافه کرد: از این رو با توجه به مواضعی که رئیس‌جمهور در بیانیه نخست‌ خود درباره سیاست خارجی اعلام کردند و نیز با توجه به همگرایی که ایشان با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در سیاست خارجی دارند، به‌ویژه در حمایت از ملت فلسطین، حمایت از مقاومت، مقابله با رژیم صهیونیستی و حتی نوع برخوردی که با غرب و آمریکا دارند، به نظر می‌رسد این سفر، در سیاست خارجی کشور بسیار موثر و تعیین‌کننده‌ای خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دنیا مشاهده کند، با تغییر ریاست جمهوری در ایران، سیاست‌های بین‌المللی و خارجی نه تنها تغییری نمی‌کند بلکه کاملا ثابت است و این مواضع براساس یک مبانی فکری و ایدئولوژیکی دنبال می‌شود، دیگر از امید به اینکه با پدید آمدن تغییرات در انتخابات، تصور کنند می‌توانند شرایطی را برای نفوذ دوباره یا غلبه بر جمهوری اسلامی پیدا کنند مایوس می‌شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: بنابراین متوجه خواهند شد که نظام جمهوری اسلامی از استحکامی در مواضع و سیاست‌های خود برخوردار است که با روی کارآمدن، منتخبین مردم راهبردهای اصلی تغییر نمی‌کند تا موجب ‌شود آنها از این نوع تغییرات مانند گذشته سوءاستفاده کنند.

ترقی در ارزیابی خود از دستاوردهای نشست‌ و دیدارهای رئیس‌جمهور با شخصیت‌های و روسای جمهور سایر کشورها در نیویورک گفت: نخست آنکه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک تلاش دشمن را در ارتباط با انزوای جمهوری اسلامی ایران خنثی می‌کند و از بین می‌برد.

وی افزود: کشورهایی هم که علاقه‌مند به برقراری ارتباط با ایران هستند با آشنایی و شناخت بیشتر از رئیس‌جمهور کشورمان می‌توانند روابط‌شان را با ما تنظیم و احیانا بر آن اساس استوار کنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در مجموع آشنایی با دیدگاه‌های بین‌المللی رئیس جمهور می‌تواند زمینه همکاری را در عرصه بین‌المللی هم برای آنها و هم برای ایران و دولت جدید بیشتر فراهم‌ کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *