چرا تخم‌مرغ دو برابر قیمت درب مرغداری به دست مصرف‌کننده می‌رسد؟

چرا تخم‌مرغ دو برابر قیمت درب مرغداری به دست مصرف‌کننده می‌رسد؟
به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه مشکل کمبود نهاده های دامی همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: علی رغم خرید نهاده دامی از سامانه بازارگاه، اما طی 23 روز گذشته یک کیلو ذرت و کنجاله با نرخ مصوب به دست ما نرسیده است.

کمبود نهاده‌های دامی چالش پیش روی مرغداران

او افزود: با وجود تلاش های متعدد پشتیبانی امور دام مبنی بر تامین و توزیع نهاده، اما مشکل کمبود ارز و نقل و انتقالات پولی مانع اجرای وظایف پشتیبانی امور دام شده است.

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را 15 تا 16 هزار تومان برای مرغدار اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 12 هزار و 500 تومان معادل شانه ای 25 هزار تومان عرضه می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در واکنش به فروش تخم مرغ با نرخ های بالا در خرده فروشی ها بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که تخم مرغ حدود 2 برابر نرخ درب مرغداری به دست مصرف کننده می رسد که دستگاه های نظارتی در این خصوص باید پاسخگو باشند و این موضوع ارتباطی به مرغدار ندارد.

به گفته او، با وجود ثبت نام نهاده در سامانه بازارگاه، اما خبری از عرضه نیست که با ادامه این روند مرغدار قادر به تولید نخواهد بود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار از افزایش ساعتی قیمت ریز مغذی و سایر نهاده های تولید خبر داد و گفت: قیمت کارتن، شانه، ریز مغذی و مکمل ها لحظه ای تغییر می کند و مرغدار نمی داند که برای تامین نیاز خود چه باید کند.

آینده تولید تخم مرغ در معرض خطر است

او تولید روزانه تخم مرغ را 2 هزار و 700 تا 2 هزار و 800 تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تولید بیش از تقاضاست، اما اگر چاره ای برای تامین نهاده اندیشیده نشود، بازار دچار مشکل خواهد شد.

نبی پور در پایان درباره آخرین وضعیت آنفلوانزا فوق حاد پرندگان تصریح کرد: در حال حاضر مشکل واحدهای مرغداری کمبود نهاده بویژه کنجاله سویاست و حال وقتی غذا به مرغ ندهیم چه فرقی دارد که مرغ از آنفلوانزا بمیرد یا گرسنگی؟