چرا با وجود رشد ۱۰ درصدی بیت کوین مردم هنوز به آن توجه نمی‌کنند؟

چرا با وجود رشد ۱۰ درصدی بیت کوین مردم هنوز به آن توجه نمی‌کنند؟

بیت کوین در بالای محدوده بسیار ۶۸۰۰۰ دلار معامله می‌شود و در روز و هفته گذشته به ترتیب ۱ و ۱۱.۳ درصد رشد کرده است. این رشد باعث شده مارکت کپ بیت کوین به اندازه ۱۳۰ میلیارد دلار رشد کند اما روند جست‌وجوی این ارز دیجیتال در گوگل به این اندازه افزایش نیافته است.

به عبارت دقیق‌تر، داده‌های وب سایت Finbold Research  از Google Trends  نشان می‌دهد که جست‌وجوی عبارت Bitcoin به کمترین حد خود در یک سال گذشته رسیده است. این محدوده در سطح ۳۳ قرار دارد اما نکته این جا است که وقتی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ در محدوده ۲۸۷۰۰ دلار قرار داشت، شاخص مذکور به سطح ۳۴ رسیده است.

جست‌وجوی Bitcoin در گوگل

جالب اینجا است که شاخص مذکور در هفته‌های اخیر ثابت بوده و از اواخر سپامبر (شهریور) تا اکتبر (مهر) در همان محدوده ۳۳ باقی مانده است. این در حالی است که وقتی نوسانات بیت کوین در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) افزایش یافته‌ بود، شاخص جست‌وجوی آن به محدوده ۱۰۰ رسیده بود.

حالا سوال اینجا است که چرا با وجود افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین، جست‌وجوی آن تا این حد پایین مانده است؟ اکتبر (مهر) معمولاً به عنوان یک ماه صعودی برای بیت کوین شناخته می‌شود و به همین خاطر به Uptober مشهور شده است. با این حال کاهش جست‌وجوی بیت کوین بسیاری از تحلیلگران را گیج کرده است.

آندریجا استویانوویچ، کارشناس بازار، خاطرنشان کرد که پس از آغاز دشوار ماه اکتبر (مهر) بیت کوین به سرعت به سطوح بین ۶۵۰۰۰ تا ۶۷۰۰۰ دلار بازگشته و سرمایه‌گذاران را امیدوار کرده است که به زودی به بالاترین سطح تاریخ خود برسد. با این حال علی‌رغم این روند نزولی، علاقه عموم سرمایه‌گذاران نسبت به آن در یک سال گذشته کاهش یافته و جست‌وجوهای Google هم این مسئله را ثابت می‌کند.

منبع: Finbold

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *