چرا اتریوم و آلتکوین ها همانند بیت کوین رشد قیمت مناسبی نداشتند؟

چرا اتریوم و آلتکوین ها همانند بیت کوین رشد قیمت مناسبی نداشتند؟
به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

قیمت بیت کوین روند صعودی چشمگیری داشته است، در حالی که اتریوم و سایر آلتکوین‌های برتر یا افزایش ناچیزی داشته و یا با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. در روندهای صعودی قبلی، اتریوم افزایش قیمت بیشتری نسبت به بیت کو‌ین داشته است اما اکنون شرایط متفاوت است.

سازوکارهای کنونی بازار در شرایط غیرطبیعی قرار دارند، زیرا صرفا قیمت بیت کوین افزایش یافته است، در حالی که بازار ارزهای دیجیتال با رکود مواجه است. در واقع، آلتکوین‌های برتر نظیر اتریوم طی ۹ روز گذشته شاهد کاهش ارزش نسبت به بیت کو‌ین و دلار بوده‌اند.

آیا قیمت بیت کوین به بالاتر از سطح مقاومتی ۱۲,۳۰۰ دلار خواهد رسید؟

قیمت بیت کوین

۳ عامل باعث عملکرد ضعیف‌تر اتریوم و آلتکوین‌ها نسبت به بیت کو‌ین بوده‌اند. عامل اول این است که به نظر می‌رسد سرمایه‌ها به بیت کو‌ین برگشته‌اند. نکته دوم، حفظ روند تکنیکال قوی بیت کوین است. عامل سوم نیز افزایش حجم معاملات بیت کو‌ین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال است.

طبق گفته‌های کلوین کُه (Kelvin Koh) از شرکت Spartan Group، سرمایه‌ها در حال برگشت از آلتکوین‌ها به بیت کوین است. معمولا بعد از فصل آلتکوین‌ها یا یک چرخه دیفای، سرمایه‌ها به بیت کو‌ین برگردانده می‌شوند.

کلوین کُه خاطرنشان کرده است اگر این روند ادامه یابد و سرمایه چشمگیری به بیت کو‌ین وارد شود، ممکن است محدوده قیمت بیت کوین به ۱۴,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ دلار برسد. وی در این خصوص گفت:

سرمایه در حال برگشت از آلتکوین‌ها به بیت کوین است. این برگشت سرمایه در حال وقوع است و سرعت مناسبی را به بیت کوین خواهد داد تا به قیمت ۱۴,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ دلار برسد. توکن‌های دیفای در این فرایند در شرایط اشباع فروش قرار می‌گیرند.

علاوه بر برگشت سرمایه، سرمایه‌گذاران وضعیت کنونی بازار قراردادهای آتی را به عنوان محرک بالقوه قیمت بیت کوین در نظر می‌گیرند.

موهیت سوروت (Mohit Sorout) موسس Bitazu Capital گفته است که نرخ ورود سرمایه به بازار قراردادهای آتی بیت کو‌ین، ثابت یا منفی باقی مانده است.

سوروت در این خصوص گفته است:

با ورود قیمت بیت کوین به کانال ۱۲,۰۰۰ دلار نمی‌توان انتظار شرایط بهتری برای ورود سرمایه به بازار قراردادهای آتی را داشت. دیر یا زود روند صعودی آغاز خواهد شد.

اتریوم-بیت کوین

علاوه بر دو مورد ذکر شده، شاخص دلار آمریکا نیز در صدد بازیابی است. از ماه مارس تاکنون، این شاخص نسبت به سایر ارزهای ذخیره نظیر فرانک سوییس و ین ژاپن کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش ارزش دلار به سود دارایی‌های امن نظیر طلا است. از آنجایی که بیت کوین نیز بر حسب دلار قیمت‌گذاری می‌شود، با احساسات موجود پیرامون دلار رابطه مستقیمی دارد. از نظر تئوری، کاهش ارزش دلار می‌تواند به نفع اتریوم نیز باشد. اما مفهوم ذخیره ارزش و دارایی امن در بیت کو‌ین قویتر و منسجم‌تر از اتریوم است.

به نظر می‌رسد ترکیب عوامل مطلوب تکنیکال، فاندامنتال و ماکرو باعث روند صعودی بیت کو‌ین در کوتاه‌مدت شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این روند بدون اصلاح به مسیر خود ادامه خواهد داد یا خیر.

بعضی از معامله‌کنندگان و سرمایه‌گذاران معتقدند که روند بیت کوین پس از عبور از سطح مقاومتی ۱۲,۰۰۰ دلار بسیار قوی است. سایر افراد نیز معتقدند از آنجایی که رکورد مقطعی قبل بر روی ۱۲,۵۰۰ دلار بوده است، اصلاحیه قیمت در راه است.