چانگ‌پنگ ژائو: زنجیره بایننس (Binance Chain) اتریوم را به چالش نمی‌کشد

چانگ‌پنگ ژائو: زنجیره بایننس (Binance Chain) اتریوم را به چالش نمی‌کشد
خلاصه اخبار

مدیرعامل صرافی بایننس اظهار داشت که Binance Chain تنها بر روی توان پاسخگویی به کاربران تمرکز کرده است درحالی که بلاکچین اتریوم قابلیت انعطاف بالایی دارد

به گزارش سیگنال به نقل از کونیت، Binance Chain پروژه‌ی جدید بایننس است که به تازگی راه‌اندازی شده است و در این مدت زمان کوتاه توجه زیادی را به خود جلب کرده است. Binance Chain در حقیقت بلاکچین صرافی بایننس محسوب می‌گردد به‌طوری که صرافی غیر متمرکز بایننس و توکن BNB بایننس از این بستر استفاده خواهند کرد.

چانگ‌پنگ ژائو: Binance Chain اتریوم را به چالش نمی‌کشد


بایننس برای تعریف Binance Chain در روز ۱۳ مارس ۲۰۱۸(روزی که توسعه‌ی این پروژه به‌طور رسمی اعلام شد) می‌نویسد:

اساسا Binance Chain به عنوان یک زنجیره‌ی عمومی بر انتقال و معامله‌ی دارایی‌هایی که بر روی بلاکچین منتقل می‌شوند و همچنین ایجاد امکان گردش این دارایی‌ها تمرکز دارد. Binance Chain بر عملکرد، سهولت استفاده و نقدینگی تمرکز خواهد کرد. Binance Coin یا به اختصار BNB برای فعالیت در شبکه‌ی اصلی بلاکچینی خود بروزرسانی شده و به توکن فعال در این بلاکچین تبدیل خواهد شد. در همین زمان، بایننس از یک شرکت به یک جامعه تبدیل خواهد شد.
Binance Team

چانگ‌پنگ ژائو: Binance Chain اتریوم را به چالش نمی‌کشد


بر اساس اعلام بایننس هدف اصلی طراحی Binance Chain و Binance DEX(صرافی غیر متمرکزی که توسط Binance Chain ارائه می‌گردد) عبارتند از:

عدم نگه‌دارایی دارایی‌ها در صرافی: معامله‌گران کنترل کلید‌های خصوصی و دارایی خود را به‌دست دارند.
عملکرد بالا: زمان تاخیر کم، بهره‌وری بالا برای کاربران و جریان معاملات بالا. ما قصد داریم در نهایت برای دریافت هر تاییدیه(Confirmation) به زمان ۱ ثانیه برای هر بلاک دست‌ یابیم.

هزینه‌ی پایین: هزینه‌ی کم از نظر کارمزد و هزینه‌ی نقدینگی.
رابط کاربری آسان: همانند صرافی بایننس(com).
معاملات منصفانه: به حداقل رساندن تاثیر گذاری بر قیمت(Front-Running) «تکامل پذیری: امکان توسعه تکنولوژی پایه، معماری و ایده.»

زنجیره بایننس (Binance Chain) انجام چه فعالیت هایی را امکان پذیر می‌کند؟

  1. ارسال و دریافت BNB
  2. انتشار توکن‌های جدید
  3. ارسال، دریافت، سوزاندن(Burn)/ انتشار و انسداد/رفع انسداد توکن‌ها
  4. پیشنهاد ایجاد بازار معاملاتی میان دو توکن مختلف
  5. ارسال سفارش خرید و یا فروش دارایی‌ها از طریق جفت‌های معاملاتی ایجاد شده در زنجیره

زنجیره بایننس (Binance Chain) چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند؟

چانگ‌ پنگ ژائو در تاریخ ۵ مارس با دومین حضور در برنامه‌ی Ask Me Anything در زمینه‌ی Binance Chain گفت:

“بایننس کوین (BNB) به عنوان یک رمزارز به درون Binance Chain مهاجرت خواهد کرد. ما همچنین دیگر توکن‌های ERC-20 (مبتنی بر اتریوم) را تشویق می‌کنیم تا به Binance Chain مهاجرت کنند.”

لازم به ذکر است که فواید زیادی در اجرای این عمل وجود دارد. چانگ‌ پنگ ژائو در ادامه صحبت های خود افزود:

“Binance Chain زنجیره‌ی سریع‌تری است… ایجاد توکن در Binance Chain بسیار آسان است… هیچ قرارداد هوشمندی برای برنامه‌ریزی وجود ندارد… امنیت بسیار بالاتری دارد… فضای کمتری برای وجود آسیب پذیری‌ وجود دارد… مهاجرت هشت پروژه از ERC-20 به Binance Chain در گذشته تایید شده است. این‌ پروژه‌ها کوچک نیستند.”

بایننس در مصاحبه‌ای در زمینه‌ی Binance Chain و Binance DEX گفت:

« Binance Chainبه منظور پشتیبانی از انتشار و معاملات دارایی‌های دیجیتالی ایجاد شده است. هر پروژه‌ای قادر خواهد بود توکن‌های جدیدی را در Binance Chain منتشر کند. توکن‌هایی که بر پایه‌ی قرارداد‌های هوشمند نیستند می‌توانند به Binance Chain مهاجرت کنند تا در Binance DEX معامله شده و از مزایای زمان تاخیر پایین و شبکه‌ی دارای توان عملیات بالا بهره‌مند شوند.»


اظهارات ژائو در ارتباط با Binance Chain و اتریوم

ژائو در پاسخ به مقاله‌ای که در روز پنجشنبه ۱۸ آوریل توسط ژوزف یانگ(Joseph Young) نوشته شده، اظهار داشت:

چانگ‌پنگ ژائو: Binance Chain اتریوم را به چالش نمی‌کشد

از مقاله‌ی خوب شما متشکریم! اما Binance_DEX اتریوم را به چالش نمی‌کشد، حتی قرارداد‌های هوشمند در Binance_DEX  وجود ندارد. در حقیقت این پروژه با ما و صرافی خودمان رقابت می‌کند.

از مقاله‌ی خوب شما متشکریم! اما Binance_DEX اتریوم را به چالش نمی‌کشد، حتی قرارداد‌های هوشمند در Binance_DEX وجود ندارد. در حقیقت این پروژه با ما و صرافی خودمان رقابت می‌کند. ژائو در این توئیت به دو نکته‌ی جالب اشاره کرد:

Binance Chain/DEX با اتریوم رقابت نمی‌کند.

Binance Chain/DEX با صرافی بایننس و خودشان رقابت می‌کند.

Binance Chain و بلاک چین اتریوم تفاوت زیادی دارند. این تفاوت‌ها عبارتند از:

تمرکززدایی کمتر: بر اساس اظهارات ژائو در ۷ فوریه، Binance Chain با تعداد اندکی گره‌های تایید کننده(تقریبا ۱۱ گره) فعالیت خود را آغاز می‌کند و بایننس کنترل کل شبکه را به دست خواهد داشت:
همانند EOS ما به دنبال افرادی هستیم که بتوانند تایید کننده‌های بسیار سریعی را اجرا کرده و از آن‌ها در برابر حملات DDoS و غیره محافظت کنند. بنابراین گره‌ها از میان شرکای نزدیک ما انتخاب می‌شوند، اما در گذر زمان تعداد گره‌ها را افزایش خواهیم داد.

آیا نفوذ زیادی بر شبکه و گره‌ها خواهیم داشت؟ بله البته. ما در ابتدا می‌خواهیم زنجیره تمرکز بیشتری داشته باشد، ما در مقایسه با دیگر شبکه‌ها نفوذ بیشتری خواهیم داشت. اما من فکر می‌کنم اهمیت دارد در مراحل اولیه‌ی راه‌اندازی این نفوذ حفظ شود. با گذشت زمان، گره‌های بیشتری به شبکه اضافه شده و نفوذ ما کاهش می‌یابد.

الگوریتم اجماع متفاوت: Binance Chain از الگویتم اجماع Tendermint استفاده می‌کند. این الگوریتم کارایی بالا، مقیاس پذیری بیشتر و زمان کمتری برای نهایی‌سازی نسبت به الگوریتم اثبات کار(PoW) اتریوم ارائه می‌کند.

عدم پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند: در Binance Chain سرعت اهمیت بیشتری نسبت به قابلیت انعطاف دارد. بنابراین Binance DEX می‌تواند همانند پلتفرم متمرکز صرافی بایننس پاسخگوی کاربران باشد. ژائو در این رابطه اظهار داشت:

معماری Cosmos به خواسته‌های ما نزدیک‌تر بود. ما فورکی از Cosmos و Tendermint ایجاد کردیم. ما از استاندارد SDK استفاده نکردیم و بخش‌هایی از آن را حذف کردیم. بنابراین در Binance Chain قرارداد‌های هوشمند وجود ندارد. ما یک رابط قوی برای انتشار توکن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سپس شما می‌توانید آن را معامله کنید. Binance Chain از نظر کاربرد زنجیره‌ی بسیار ساده‌ای است اما می‌تواند حجم بالایی از درخواست‌ها را پاسخگو باشد. ما اعتقاد داریم کارایی نسبت به ارائه‌ی ویژگی‌های جدید اهمیت بیشتری دارد.

دو روز پس از توئیت ژائو در رابطه با این موضوع، کاربری با نام LarssonFuture در توئیتر پرسید: «چرا پروژه‌های جدید برای انتشار توکن‌های ERC20 خود اتریوم را انتخاب کنند در حالی که می‌توانند از Binance Chain استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند؟» ژائو در پاسخ یادآور شد که اتریوم قابلیت انعطاف بیشتری دارد.

اتریوم می‌تواند فعالیت‌هایی را انجام دهد که Binance Chain قادر به انجام آن‌ها نیست. Binance_DEX تنها برای انجام یک فعالیت طراحی شده است.

چانگ‌پنگ ژائو: Binance Chain اتریوم را به چالش نمی‌کشد

اتریوم می‌تواند فعالیت‌هایی را انجام دهد که Binance Chain قادر به انجام آن‌ها نیست. Binance_DEX تنها برای انجام یک فعالیت طراحی شده است.



با این وجود، تمامی پروژه‌هایی که هم‌اکنون بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شوند، نیازمند قابلیت انعطاف اتریوم نیستند. بنابراین و با وجود اظهارات ژائو، Binance Chain رقیب اتریوم محسوب می‌شود. بر اساس گزارش Multicoin Capital Management در زمینه‌ی Binance Coin، با در نظر گرفتن این حقیقت که Binance DEX بر روی Binance Chain فعالیت می‌کند، برخی مشکلات کلیدی را با پروژه‌های بر پایه‌ی اتریوم ایجاد خواهد کرد.

اتفاقاتی که برای صرافی‌های متمرکزی همانند Mt. Gox، Bitfinex، Cryptopia و Quadriga روی داد، موجب گردید که کاربران متوجه اهمیت به‌دست گرفتن کنترل دارایی‌های خود شوند. اگر چه هم‌اکنون حجم معاملات در صرافی‌های غیر متمرکز بسیار کمتر از انواع متمرکز است، بسیاری معتقدند که صرافی‌های غیر متمرکز در آینده محبوب خواهند شد.

منبع: coinit.ir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.