چالش‌های جدید حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال؛ گفتگوها در نشست واشنگتن

چالش‌های جدید حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال؛ گفتگوها در نشست واشنگتن
خلاصه اخبار

روز پنجشنبه (۳ آبان)، در رویداد حریم خصوصی واشنگتن سامیت (DC Privacy Summit)، بحث‌های مهمی درباره قوانین جدید حریم خصوصی در حوزه ارزهای دیجیتال و وب ۳ شکل گرفت. مقامات و کارشناسان در این نشست تاکید کردند با رشد سریع فناوری‌های بلاکچین و استفاده گسترده‌ از داده‌‌های کاربران، نیاز به سیاست‌های حریم خصوصی مؤثر و …

روز پنجشنبه (3 آبان)، در رویداد حریم خصوصی واشنگتن سامیت (DC Privacy Summit)، بحث‌های مهمی درباره قوانین جدید حریم خصوصی در حوزه ارزهای دیجیتال و وب 3 شکل گرفت. مقامات و کارشناسان در این نشست تاکید کردند با رشد سریع فناوری‌های بلاکچین و استفاده گسترده‌ از داده‌‌های کاربران، نیاز به سیاست‌های حریم خصوصی مؤثر و شفاف بیش از گذشته احساس می‌شود.

به گزارش میهن بلاکچین، در این نشست، مقامات به چالش‌های موجود در مسیر حفظ تعادل بین حریم خصوصی و امنیت ملی پرداختند و به بررسی راهکارهایی برای تقویت حفاظت از داده‌های شخصی در فضای مجازی و تسهیل تعاملات کاربران با پلتفرم‌های دیجیتال پرداختند.

اظهارات مهم مقامات در اجلاس حریم خصوصی واشنگتن

در اجلاس حریم خصوصی واشنگتن، صحبت‌های زیادی درباره سیاست‌های حریم خصوصی در حوزه بلاکچین پیش آمد. در روزهای پایانی پیش از انتخابات، حرف‌های تکراری زیادی شنیده‌ایم. مقامات قانون‌گذار، مشتاقانه خود را منتظر همکاری با دولت بعدی و آماده تعامل با سیاست‌گذاران آتی نشان می‌دهند.

در این مطلب برخی از نقل‌قول‌های قابل‌توجهی که در روز پنج‌شنبه اظهار شد را بررسی می‌کنیم.

کارول هاوس (Carole House)، مشاور ویژه امنیت سایبری و سیاست‌های زیرساخت حیاتی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، در سخنرانی خود گفت:

حریم خصوصی به خودی خود به معنای ناپدید شدن داده‌ها یا ناشناس بودن افراد نیست.

هاوس که یکی از نویسندگان دستورات اجرایی دولت جو بایدن درباره صنعت کریپتو در سال 2022 بوده، افزود حریم خصوصی به ایجاد تعادل بین حفاظت از داده‌های حساس و مجوزهای خاصی که اجازه فاش کردن داده‌ها در مواقع لزوم را می‌دهد، مربوط می‌شود.

الیسون بهونیاک (Allison Behuniak)، مدیر کارکنان کمیته فرعی دارایی‌های دیجیتال و فناوری مالی در مجلس نمایندگان، نیز اظهار داشت:

برای اینکه کارکنان و اعضای کنگره در مورد برگزاری یک جلسه استماع احساس راحتی کنند، تشکیل ده‌ها میزگرد لازم است.

در سال جاری، این کمیته فرعی حدود هفت جلسه استماع متمرکز بر حوزه کریپتو برگزار کرده است که تعداد قابل توجهی به حساب می‌آید.

در حالی که اخیراً گفت‌وگوهای بیشتری در مورد ارزهای دیجیتال در کنگره جریان یافته است، به نظر می‌رسد این نهاد گاهی از چالش‌های سختی که در قانون‌گذاری حوزه کریپتو پیش می‌آید، غافل می‌ماند. با توجه به اینکه پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، رئیس کمیته مالی کنگره، در پایان دولت فعلی بازنشسته می‌شود، برنامه‌های کنگره بعدی نامشخص‌تر از این نیز خواهد بود.

میشل کورور (Michele Korver)، رئیس بخش تنظیم‌گری در شرکت a16z بیان کرد:

ما باید راه‌حل‌هایی را پیشنهاد دهیم که واقعاً به نگرانی‌های مشروع سیاست‌گذاران پاسخ دهند.

کورور افزود صنعت کریپتو باید با نگرانی‌های سیاست‌گذاران درباره حریم خصوصی، هم‌ذات‌پنداری داشته باشد. وی همچنین خاطرنشان کرد:

ما موفقیت فناوری‌های مختلف و کاربران آ‌ن‌ها را می‌خواهیم. هدف ما این است که آن‌ها ایمن، مورد اعتماد و امن باشند و به تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی کمک نکنند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *