پیش بینی قیمت دلار 21 دی 1402 / فنر دلار با فشار تقاضا رها شد؟

پیش بینی قیمت دلار 21 دی 1402 / فنر دلار با فشار تقاضا رها شد؟
خلاصه اخبار

قیمت دلار در پنجمین روز معاملاتی هفته با گپ مثبت بازگشایی شد. این اسکناس متاثر از رشد تقاضا متعاقب سیگنا‌ل‌های منفی روزهای اخیر در روند افزایشی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در روز چهارشنبه با افزایش 550 تومانی، در کانال 51 هزار تومانی پیشروی کرد و در پایان معاملات نقدی روز، با رقم 51 هزار و 800 تومان دادوستد شد. معامله‌گران بازار ارز می‌گویند، روند تقاضا افزایشی است و سیگنال‌های منفی، روند صعودی را برای دلار رقم زده است.

تحلیلگران بازارهای مالی محدوده 50 هزار تومانی را منطقه مهمی برای دلار می‌دانند؛ به اعتقاد آنها، ساختار فعلی قیمت در این منطقه شکل گرفته و قیمت تثبیت شده است. آنها محدوده قیمتی 53 هزار و 500 تا 54 هزار تومانی را سقف مقاومت فعلی دلار می‌دانند و معتقدند موضوع انتخابات و تورم‌های سال آینده، آرایش دلار را دستخوش تغییر می‌کند.

صعود دلار با پالس‌های منفی 

معامله‌گران، دلیل روند افزایشی قیمت دلار را سیگنال منفی روزهای اخیر می‌دانند. موضوع سختگیری بانک مرکزی عراق برای منع مبادله دلاری با ایران و برداشت 100 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی، از پالس‌هایی است که موجب جامپ قیمت دلار و فاصله گرفتن از کانال 50 هزار تومانی شده است.

روز چهار‌شنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه صعودی شد و دلار سلیمانیه با افزایش بیش از هزار تومانی پرچمدار بیشترین رشد قیمت بود. قیمت دلار سلیمانیه با افزایش هزار و 300 تومانی روی رقم 52 هزار و 350 تومانی ایستاد. دلار هرات رشد 700 تومانی داشت و با قیمت 51 هزار و 500 تومانی معامله شد. درهم امارات با رشد 210 تومانی به قیمت 14هزار 300 تومانی معامله شد.

مرجع: تجارت نیوز