پیش بینی قیمت بیتکوین : قبل از هاوینگ و بعد از هاوینگ

پیش بینی قیمت بیتکوین : قبل از هاوینگ و بعد از هاوینگ
خلاصه اخبار

در این مقاله قیمت بیتکوین در طی ماه جاری، پایان سال 2023 و آغاز سال 2024 را بررسی میکنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین پدیا، قیمت بیتکوین در طی ماه جاری، پایان سال 2023 و آغاز سال 2024 را بررسی میکنیم.

آیا قیمت بیت کوین (BTC) تا پایان نوامبر به 39 هزار دلار خواهد رسید؟

پس از روند قوی قیمت در ماه اکتبر، قیمت بیت کوین در هفته گذشته بین سطح قیمت 34.5 تا 35 هزار دلار در نوسان بود. حرکت صعودی اولیه روز دوشنبه با برخورد به سطح مقاومت در حدود 36 هزار دلار ضعیف شد. با این وجود، همزمان با نوسانات قابل توجه در بازار آلت کوین، حجم معاملات بیت کوین افزایش یافت. شایان ذکر است که بیت کوین در ورود نقدینگی به بازار آلت کوین نقش اساسی دارد.

btc

کاپیتان فایبیک، تحلیلگر ارز های دیجیتال، یک الگوی معکوس سر و شانه (H&S) را شناسایی کرده و اظهار دارد که این الگو که با کاهش سطح شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه همراه خواهد بود. او پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین احتمالاً تا پایان ماه نوامبر، باری دیگر به محدوده حمایتی 31 تا 32 هزار دلار برسد و پس از آن به روند خود ادامه دهد. با این حال، او تاکید کرد که به دلیل ایجاد تلاقی طلایی(GoldenCross) که اخیرا بین میانگین متحرک 50 و 200 (MA) رخ داده است، خریداران بیت کوین کنترل را در دست دارند. در نتیجه، این تحلیلگر هدف کوتاه مدت قیمت بیت کوین را بین 38 تا 39 هزار دلار تعیین کرده است که سطوح مقاومت بسیار مهمی هستند. در نهایت، او بر این باور است که این افزایش قیمت سالیانه میتواند بیتکوین را به 52 هزار دلار برساند و سپس در بحبوحه هاوینگ 2024، روند صعودی پر شدتی ایجاد شود.

این تحلیلگر شباهت هایی را بین روند فعلی قیمت بیت کوین و چرخه قیمت در 2020 ترسیم کرد که در نهایت منجر به افزایش قابل توجه قیمت در سال بعد شد. قابل ذکر است که در آن زمان قیمت بیت کوین پس از سقوط شدید قیمت باری دیگر رشد کرد و به سطح 10 هزار دلار رسید.

پیش بینی قبل از هالوینگ بیت کوین: آیا قیمت بیت کوین تا پایان سال 2023 به 50 هزار دلار خواهد رسید؟

میشائل ون دی پوپ، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، روندی صعودی برای بیتکوین پیش‌بینی میکند و اظهار دارد که این ارز دیجیتال پیشرو می‌تواند به 50000 دلار برسد. این شخص، دیدگاه مثبت خود را به تحولات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال و تایید احتمالی صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) نسبت می دهد.

او تاکید می کند که احساسات/جو روانی مثبت غالب در فضای ارز دیجیتال منجر به دستاوردهای قابل توجهی شده است. بر اساس تحلیل های وی، افزایش اخیر قیمت بیت کوین را می توان به احتمالات رو به رشد پیرامون تایید ETF ها نسبت داد.

btc

علاوه بر این، ون دی پوپ به اهمیت تثبیت قیمت بیت‌کوین در بالای یک محدوده خاص برای حفظ روند صعودی اشاره می‌کند. او همچنین پیشنهاد می‌کند که اگر روند صعودی ارز های دیجیتال ادامه یابد، احتمال رشد قیمت قبل از هاوینگ وجود دارد که هدف آن محدوده قیمتی بین 45000 تا 50000 دلار تا ژانویه 2024 ( ابتدای 2024) است.

یکی دیگر از چهره های معتبر در دنیای ارزهای دیجیتال، ساتوشی استکر، میباشد که نظری مشابه دارد. به عقیده او ممکن است قیمت بیت کوین تا پایان سال افزایش یابد. در تحلیل اخیر خود، ساتوشی استاکر به چندین عامل اشاره میکند که می‌توانند در افزایش قیمت بیت کوین نقش داشته باشند و در عین حال تاثیر بالقوه رکود اقتصادی قریب‌الوقوع را نیز در نظر می‌گیرد.

ساتوشی استاکر به یک الگوی تاریخی اشاره می کند که در آن قیمت بیت کوین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، به ویژه در ماه های ابتدایی سال، که منجر به سودهای قابل توجهی در آینده می شود.

این روند در دهه گذشته مشاهده شده است، مانند افزایش 36 درصدی در سال 2010، افزایش 26 درصدی در سال 2012 و افزایش قابل توجه 282 درصدی در سال 2013. در حالی که سال های اخیر نتایج متفاوتی از جمله بازده منفی داشته اند، ساتوشی استاکر تاکید می‌کند که داده‌های تاریخی نشان‌دهنده احتمال 71 درصدی رشد قیمت در پایان سال هستند و نسبت به عملکرد مثبت بیتکوین در پایان سال، خوشبین است.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در آستانه هاوینگ سال 2024

یکی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال بنام Rekt Capital در تحلیلی که اخیرا منتشر کرده است، پتانسیل افزایش قیمت بیت کوین تا 46000 دلار در هفته های آینده و در پی هیجانات پیرامون رویداد هاوینگ را مورد بحث قرار داد. این تحلیل بر اساس الگوهای تاریخی و رفتار بازار به ویژه پیش از رویدادهای هاوینگ قبلی است. قابل ذکر است که بیت کوین سابقه عبور از سطوح مقاومت قبلی و تبدیل آنها به سطوح حمایت جدید را دارد.

بازارهای نزولی در فضای کریپتوکارنسی معمولاً تقریباً یک سال دوام می‌آورند که در طی آن یک منطقه انباشت کلان (جایی که افراد به قصد سرمایه گذاری بلند مدت یک رمزارز را به مقدار زیاد خریداری میکنند) شکل می‌گیرد. Rekt Capital از نمونه‌هایی از سال‌های 2015 و 2019 استفاده می‌کند، جایی که نمودارهای قیمت نشان‌دهنده ناتوانی قیمت در عبور از سطحی مقاومتی خط روند مورب سیاه قبل از هاوینگ است. با این حال، پس از هاوینگ ، قیمت بیت کوین از این مقاومت فراتر می رود و روند صعودی جدیدی را آغاز میکند. علاوه بر این، پس از شکسته شدن این سطح مقاومت به سطح حمایت تبدیل میشود.

نکته کلیدی این تحلیل این است که بازار ارزهای دیجیتال معمولا قبل از رویداد هاوینگ، نمیتواند از مقاومتها عبور کند و ضعیف میشود و سپس پس از هاوینگ در مسیر صعودی تری حرکت میکند. اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین می تواند با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ، تا قیمت 46000 دلار افزایش یابد. این رشد، احتمالاً قیمت را باری دیگر به سطح مقاومت خط روند سیاه میرساند که در چرخه های قبلی رخ داده است.

توجه به این نکته مهم است که این خط روند سیاه رنگ نشان دهنده یک سطح مقاومت است که در طول زمان کاهش میابد. بنابراین، در حالی که ممکن است این بار با 46000 دلار مطابقت داشته باشد، احتمالاً نشان دهنده قیمت های بالاتر در چرخه های آینده خواهد بود. Rekt Capital همچنین اشاره می‌کند که پیش از هاوینگ، امکان وجود نوسانات به میزان قابل‌توجهی وجود دارد، زیرا داده‌های تاریخی نوسانات صعودی و نزولی قیمت را در ماه‌های قبل از هاوینگ نشان می‌دهد.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز