پیشنهاد یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم فرآیند بروزرسانی اتریوم را آسان‌تر می‌سازد

پیشنهاد یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم فرآیند بروزرسانی اتریوم را آسان‌تر می‌سازد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پیشنهاد میخائیل کالینین برای حذف پیچیدگی فرآیند انتقال شبکه‌ی اتریوم

بر اساس برنامه‌ی زمان‌بندی، فاز صفر شبکه‌ی اتریوم در روز یکم دسامبر راه‌اندازی خواهد شد. در این مرحله زنجیره‌ی بیکن(Beacon Chain) معرفی خواهد شد(بیکن چین زنجیره‌ی جداگانه‌ای است که مکانیسم اجماع اثبات سهام را معرفی می‌کند و در آن شبکه‌ی گسترش یافته برای سپرده‌گذاری و اعمال مکانیسم شاردینگ هماهنگ خواهد شد).

در طول مدت زمان انتقال به شبکه‌ی اتریوم 2، شبکه‌ی اتریوم 1 مبتنی بر الگوریتم اثبات کار و شبکه‌ی اتریوم 2 مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام به موازات یکدیگر فعالیت خواهند کرد. برآورد شده است که راه‌اندازی کامل شبکه‌ی اتریوم 2 تا دو سال به‌طول خواهد انجامید و در طول این زمان یک زنجیره‌ی فرعی مستقل دسترسی به داده‌های شبکه‌ی اتریوم 1 را فراهم خواهد کرد.

با این وجود، کالینین ادعا کرد که این روش موجب «پیچیدگی غیرضروری» در لایه‌ی اجماع خواهد شد و تاخیر در انتشار داده در میان زنجیره‌های مستقل و در نتیجه دسترسی به این داده‌ها در شبکه‌ی اتریوم 1 را نیز به همراه خواهد داشت.

میخائیل کالینین
پیشنهاد زنجیره‌ی بیکن قابل اجراء منتشر شده است

وی برای کمک به برطرف ساختن این مشکل پیشنهاد جدیدی را با عنوان «زنجیره‌ی بیکن قابل اجراء(Executable Beacon Chain)» منتشر کرده است. در این پیشنهاد به جای استفاده از روش پیچیده، داده‌های شبکه‌ی اتریوم 1 به‌طور مستقیم در بلاک‌های زنجیره‌ی بیکن قرار می‌گیرند. کالینین توضیح داد:

موتور اتریوم 1 توسط تایید کننده‌(گره‌ها) در شبکه نگه‌داری می‌شود. زمانی که تایید کننده قصد ایجاد بلاک جدیدی را داشته باشد، از موتور اتریوم 1 ایجاد فایل داده‌ را درخواست می‌کند(eth1 data) سپس این فایل در بدنه‌ی بلاک ایجاد شده در زنجیره‌ی بیکن قرار خواهد گرفت. در صورتی که فایل داده نامعتبر در بلاک قرار داده شود، بلاک حامل خود را نیز باطل خواهد کرد. Mikhail Kalinin

استقبال از روش پیشنهادی زنجیره‌ی بیکن قابل اجراء

ویتالیک بوترین؛ خالق اتریوم از پیشنهاد جدید استقبال کرده است. وی آن را یک پیشنهاد عالی از میخائیل کالینین در زمینه‌ی ترکیب اتریوم توصیف کرده است. وی اظهار داشت که این پیشنهاد در اولویت تحقیق و توسعه‌ی اتریوم قرار دارد و به موازات اعمال مکانیسم شاردینگ و سایر بروزرسانی‌های اتریوم 2 اعمال خواهد شد.

بر اساس گزارش کوینیت، آستانه‌ی سپرده‌گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز صفر اتریوم 2 تکمیل شده است و راه‌اندازی این فاز در تاریخ اول دسامبر هدف بعدی توسعه‌دهندگان اتریوم محسوب می‌گردد.

نظر شما نسبت به پیشنهاد مطرح شده توسط میخائیل کالینین برای حذف پیچیدگی موجود در مسیر انتقال به اتریوم 2 چیست؟ آیا روش پیشنهادی به سرعت توسط توسعه‌دهندگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ پیچیدگی‌های موجود در فرآیند توسعه‌ی اتریوم را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>