پیشنهاد ویکتور درگونوف: اگر شاخص سهام آمریکا به سقوط ادامه داد، طلا و بیت کوین بخرید

پیشنهاد ویکتور درگونوف: اگر شاخص سهام آمریکا به سقوط ادامه داد، طلا و بیت کوین بخرید

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

دیدگاه ویکتور درگونوف نسبت به بیت کوین

ویکتور درگونوف(Victor Dergunov)؛ معتقد است که با وجود ناتوانی بیت کوین در عبور از سطح مقاومتی ۱۰ هزار دلاری، رمزارزها بالایی برای پتانسیل صعود دارند.

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس

بنیان‌گذار گروه سرمایه‌گذاری آلبرایت خاطرنشان کرد که امکان اصلاح قیمت بیت کوین تا سطح ۸۷۰۰ دلار وجود دارد وی همچنین به معاملات «سازنده‌ی» قرارداد‌های آتی بیت کوین در سطح بالاتر از ۹ هزار دلار اشاره کرده است.

از نظر من شکست سطح مقاومت ۹ هزار دلاری تغییر در تعادل میان قدرت خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد. در مرحله‌ی بعد بیت کوین احتمالا سطح ۱۰ هزار دلار را امتحان خواهد کرد و در صورت موفقیت در عبور از این سطح قیمت‌های بالاتری را تجربه خواهد کرد. Victor Dergunov

دیدگاه مثبت ویکتور درگونوف در رابطه با بیت کوین در پی ضعف شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ ارائه شده است.

ضعف در بازار سهام آمریکا

وی با اشاره به معیار‌های ضعیف بازار سهام ایالات متحده‌ی آمریکا که در نتیجه‌ی نگرانی نسبت به سود‌آوری ضعیف و کمتر از سطح مورد انتظار ایجاد شده است، نتیجه‌گیری کرد که پتانسیل صعود شاخص بازار سهام ضعیف است. درگونوف معتقد است که افزایش ۴۰ درصدی شاخص سهام اس‌اندپی ۵۰۰ از اواسط ماه مارس تاکنون تنها در نتیجه‌ی بسته‌های محرک اقتصادی فدرال رزرو ایجاد شده است.

بانک مرکزی ایالات متحده‌ی آمریکا در مارس ۲۰۲۰ اعلام کرد که نرخ بهره را به نزدیک صفر کاهش می‌دهد. این سازمان همچنین به برنامه‌های خرید اوراق قرضه برای ایجاد ثبات در اقتصاد ایالات متحده‌ی آمریکا سرعت بخشید. جروم پاول(Jerome Powell)؛ رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که برای حفاظت از سقوط اقتصادی آمریکا هر اقدامی(که چاپ نامحدود دلار را نیز شامل می‌شود) را انجام خواهد داد.

بعلاوه، دولت آمریکا اخیرا بیش از ۳ تریلیون دلار برای مبارزه با بحران اقتصادی اختصاص داده است. در نتیجه مجموع ارزش بسته‌های محرک که برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا ارائه شده‌اند، هم‌اکنون بیش از ۱۰ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

تغییرات شاخص اس‌اند‌پی 500
تغییرات شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ پس از ارائه‌ی بسته‌های محرک اقتصادی توسط بانک مرکزی آمریکا

درگونوف معتقد است که تزریق نقدینگی چند تریلیون دلاری برای مدتی از سقوط شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ جلوگیری می‌کند. اما زمانی که فدرال رزرو عقب نشینی کند، شاخص سهام آمریکا سقوط خواهد کرد.

امکان سقوط بازار سهام آمریکا وجود دارد

این پیش‌بینی توسط تحلیل ارائه شده از سوی جیسون گوپفرت(Jason Goepfert)؛ تحلیلگر ساندیال کپیتال ریسرچ(Sundial Capital Research) تایید می‌گردد. وی در ابتدای هفته‌ی جاری اظهار داشت در حالی که شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ در محدوده‌ی مقاومت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه قرار گرفته است، تقریبا ۷۲ درصد شانس سقوط بیشتر این شاخص بازار سهام وجود دارد.

شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در روز بیست و هفتم می مقاومت اشاره شده را با موفقیت درهم شکست. شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که امکان اصلاح ۱۲٫۵ درصدی شاخص در طول شش ماه آینده وجود دارد. با در نظر گرفتن سیگنال‌های تکنیکال با تحلیل ارائه شده از سوی بنیان‌گذار گروه سرمایه‌گذاری آلبرایت می‌توان نتیجه‌گیری کرد که تجربه‌ی شرایط نزولی برای شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ امکان‌پذیر است.

پیشنهاد طلا به عنوان دارایی امن

درگونوف همچنین دارایی‌های امن دیگری را نیز پیشنهاد کرده است که در زمان سقوط بازارهای مالی از ارزش دارایی‌ها محافظت می‌کنند. در حقیقت، وی طلا را نیز به عنوان یک دارایی امن پیشنهاد کرده است. این دارایی اخیرا به سطح بیشینه‌ی خود در طول هفت سال گذشته(۱۷۰۰ دلار به ازای هر انس)‌ دست یافته است.

قیمت طلا نیز همانند بیت کوین مرحله‌ی اصلاح را سپری می‌کند. اما درگونوف ادعا می‌کند که پس از پایان اصلاح سرمایه‌گذاران بیشتری به خرید این دارایی در سطح کمینه ترغیب می‌شوند.

نمودار تغییرات قیمت طلا
نمودار تغییرات قیمت طلا

وی همین پیش‌بینی را در رابطه با بیت کوین ارائه کرد. درگونوف معتقد است که امکان کاهش قیمت بیت کوین به سطح ۶,۵۰۰ دلار وجود دارد اما پتانسیل آغاز روند صعودی قدرتمند در بازار این رمزارز وجود دارد.

نظر شما نسبت به دیدگاه مطرح شده از سوی بنیان‌گذار گروه سرمایه‌گذاری آلبرایت چیست؟ آیا پس از توقف تزریق بسته‌های محرک به بازار سهام آمریکا شاهد سقوط گسترده در شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ خواهیم بود؟ آیا در این زمان بیت کوین روند صعودی قدرتمند جدیدی را آغاز خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.