پیاده‌سازی فیبر نوری و مسائل دارویی با حضور وزرای ارتباطات و بهداشت پیگیری شد

پیاده‌سازی فیبر نوری و مسائل دارویی با حضور وزرای ارتباطات و بهداشت پیگیری شد
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از پیگیری پیاده سازی فیبر نوری و بررسی مسائل دارویی با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، علی کشوری در توضیح جلسه عصر دوشنبه 16 مهر 1403 کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: جلسه نخست کمیسیون با حضور وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات و نمایندگان شرکت مخابرات ایران برگزار شد و نحوه اجرای تکالیف قانونی مربوط به توسعه شبکه فیبر نوری کشور بحث‌ و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی آخرین وضعیت پیاده‌سازی فیبر نوری شامل پیشرفت کار، رصد انجام کار، تعداد قرارداد منعقد با پروتکل، مدت زمان اجرای طرح و غیره را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری شد.

نماینده مردم جویبار و سوادکوه اضافه کرد: طبق گزارش واصله وزارت ارتباطات درباره پیشرفت کار تا پایان دی‌ماه 1402، مجوز حفاری برای اجرای طرح ملی در 340 شهر امضا شده که از این تعداد در 170 شهر عملیات اجرایی آغاز و در 106 شهر عملیات حفاری به پایان رسیده است. همچنین در 64 شهر دیگر عملیات اجرایی در حال انجام است.

کشوری ادامه داد: برای انجام پروژه توسعه شبکه فیبر نوری در کشور و تعیین تعهدات اپراتورها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به صدور الحاقیه پروانه برای دارندگان پروانه مشخص شده اقدام کرده است و روال انجام پروژه‌ها بر اساس این الحاقیه‌ها است.

وی درباره جمع‌بندی جلسه مذکور گفت: مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی گزارشی رویکرد خود را نسبت به اجرای پروژه فیبر نوری با توجه به ظرفیت مخابرات ایران به کمیسیون اصل نود ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران پروژه فیبر نوری را به برخی شرکت‌های دیگر واگذار کرده است، گفت: در واقع شرکت‌های پیمان‌کار در حال اجرای این پروژه هستند. اما باید ظرفیت شرکت مخابرات برای اجرای صحیح پروژه ملی فیبر نوری به کمیسیون اصل نود ارجاع شود تا نتایج دقیق‌تری را ارائه دهیم.

این نماینده مجلس درباره رسیدگی به شکایات کارکنان مخابرات که در این نشست مطرح شد، اظهار داشت: در دوره یازدهم مجلس جلسات متعدد در خصوص مشکلات پرسنل شاغل و بازنشسته مخابرات اعم از تعیین تکلیف مطالبات معوق، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت هزینه‌های درمان و سایر مسائل با وزیر اسبق ارتباطات و مدیرعامل مخابرات تهران در این کمیسیون برگزار شد. اما مصوبات کمیسیون به علت عدم همکاری مدیرعامل آن شرکت به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد جلسه‌ای به منظور حل مشکلات کارکنان و بازنشسته‌های شرکت مخابرات ظرف یک ماه آینده با حضور وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت مخابرات تهران و نماینده دولت در محل کمیسیون برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس درباره طرح ثبت دستگاه‌های سیم کارت‌خور یا ریجستری که در این نشست مطرح شد،‌ گفت: طرح ریجستری در مبارزه با قاچاق موفق عمل کرد و توانسته بود در 2 سال اخیر خلاهایی که در پی آن گوشی‌های قاچاق امکان استفاده از شبکه اپراتوری را پیدا کردند، ساماندهی کند.

کشوری ادامه داد: کمیسیون اصل نود به این موضوع ورود کرد و در این جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات طی یک هفته برنامه زمان‌بندی و گزارش خود را برای حل این معضل ارائه دهد.

این نماینده مجلس درباره دیگر جلسه کمیسیون که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، توضیح داد: عملیاتی شدن توزیع دارو از طریق پلتفرم ها و کسب و کارهای اینترنتی، ضرورت فعال شدن ستاد داروهای گیاهی و طب سنتی، آخرین وضعیت حساب واحد خزانه در وزارت بهداشت و طرح دارو یار از جمله مباحث مطرح شده با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست بود.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *