پژوهای وارداتی در راه بازار ایران
یک منبع آگاه به خبرنگار آخرین خودرو اطلاع داده است که یک شرکت خصوصی برنامه واردات محصولات پژو را دنبال می کند. گویا قرار است تا پژوهای وارداتی با چهار مدل به بازار ایران بیایند.
یک منبع آگاه به خبرنگار آخرین خودرو اطلاع داده است که یک شرکت خصوصی برنامه واردات محصولات پژو را دنبال می کند. گویا قرار است تا پژوهای وارداتی با چهار مدل به بازار ایران بیایند.
به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو ، پیش از این عرضه و واردات محصولات پژو در بازار ایران صرفاً توسط گروه صنعتی ایران خودرو انجام می شد. اما در دوره جدید واردات خودرو، دیگر قراردادها به صورت انحصاری نبوده و چند شرکت هم می توانند محصولات یک نشان تجاری را به بازار ایران بیاورند. از طرفی عملکرد ضعیف ایران خودرو در زمینه واردات خودرو سبب شده تا بسیاری از واردکنندگان به سراغ نشان های تجاری سابق ایران خودرو بروند. در این چند وقته شاهد بودیم که محصولات وارداتی سوزوکی توسط راسا موتور خاورمیانه به ایران آمد و ایران خودرو اقدامی در خصوص عرضه محصولات جدید سوزوکی در ایران انجام نداد.
حال یک منبع آگاه به خبرنگار آخرین خودرو گفته است که یکی از خودروسازان خصوصی برنامه واردات محصولات پژو را دنبال می کند. این شرکت خصوصی مدت هاست که دیگر فعالیتی در زمینه مونتاژ و عرضه خودرو ندارد؛ اما قرار است تا بزودی فروش و خدمات پس از فروش محصولات جدید پژو را در ایران آغاز کند. آن طور که مشخص است، پژوهای وارداتی جدید مانند اکثر محصولات وارداتی در این دوره، از خطوط تولید چین برای بازار ایران تامین می شوند و قرارداد واسطه ای برای خدمات پس از فروش این خودروها منعقد شده است.
پژو 408 ساخت چین به یک سدان وارداتی با پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر TGDi است. این پیشرانه 172 اسب بخار قدرت را با گشتاور 255 نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این سدان فرانسوی ساخت چین می رساند.
یکی از کراس اوورهای وارداتی پژو محصول 4008 است. این خودرو یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر TGDi دارد و 168 اسب بخار قدرت را با گشتاور 250 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این کراس اوور فرانسوی ساخت چین از نوع 8 سرعته اتوماتیک AT است که توان را به چرخ های جلوی پژو 4008 می رساند.
پژو 508L هم نسخه بازار چین سدان 508 به حساب می آید. این خودرو با پیشرانه 1.8 لیتری توربو TGDi در چین عرضه می شود و با همین پیشرانه به بازار ایران می آید. این سدان مونتاژ چین 209 اسب بخار قدرت را با گشتاور 300 نیوتن متر در اختیار دارد و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلو منتقل می کند.
این شرکت واردکننده خصوصی احتمال دارد تا پژو 408X را به عنوان یک محصول لیفت بک و عضلانی به بازار عرضه کند. پژو 408X به پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه 173 اسب بخار قدرت را با گشتاور 255 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده 408X از نوع 8 سرعته اتوماتیک AT است و توان را به چرخ های جلو می رساند.
این چهار محصول پژو در نسخه های فول آپشن و یا نیمه فول قیمتی کمتر از 20 هزار یورو را در خرید سبدی (خرید با تیراژ بالا) دارند و احتمال آن زیاد است که در صورت عرضه آن ها، با قیمتی کمتر از 3 میلیارد تومان برای این محصولات مواجه شویم.
منبع: آخرین خودرو