پوتین کودکان روس را به کره‌شمالی اعزام می‌کند

پوتین کودکان روس را به کره‌شمالی اعزام می‌کند
خلاصه اخبار

رئیس‌جمهوری روسیه در نظر دارد گروهی از کودکان روسی را به یک کمپ تابستانی در کره‌شمالی در راستای تقویت روابط دو کشور اعزم کند.

العالم – اروپا

به گزارش الحره، روزنامه انگلیسی “تلگراف” نوشته “گریگوری گوروف” رئیس جنبش “اولین سازمان جوانان” وابسته به دولت در روسیه از طرح اعزام کودکان روسیه به کره‌شمالی خبر داد و در عین حال گفت که این اقدام با مخالفت والدین مواجه شده است.

گوروف گفت:‌ اکنون در مرحله تشکیل تیم‌مان هستیم و شرایط آنجا خوب است.

این کودکان اولین گروه روسی خواهند بود که طی 5 سال اخیر از اردوگاه “سونگدون” بازدید می‌کنند این اردوگاه توسط پدربزرگ “کیم جونگ اون” رهبر کنونی کره شمالی در سال 1960 در ساحل شرقی کره‌شمالی احداث شده است.

نشریه انگلیسی تلگراف نوشته که “آرتمی سامسونوف” از مقامات سابق حزب کمونیست در زمان اتحاد جماهیر شوروی که در سال 2015 از این اردوگاه بازدید کرده، گفته که کودکان در ساعت 6:30 بامداد از خواب بیدار می‌شدند تا محوطه‌ای که مجسمه‌های پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون در آنجا واقع است را تمیز کنند.

او در پلتفرم “لایو ژورنال” با بیان اینکه بچه‌ها پایه سنگی مجسمه‌های رهبران کره را صیقل می‌دادند، توضیح داد: با ما برخورد ویژه‌ای شد و حوله‌های مخصوصی به ما داده شد تا بتوانیم مجسمه رهبر را پاک کنیم.

سامسونوف درباره برنامه غذایی نیز گفته که همیشه سوپ، برنج و سیب‌زمینی سرو می‌کردند.

این طرح ابتکاری به عنوان آخرین نشانه از تقویت روابط روسیه و کره‌شمالی است. از زمان سفر کیم به روسیه در سال گذشته، کره‌شمالی به تامین کننده تسلیحات حیاتی کرملین تبدیل شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کره شمالی “5 میلیون واحد مهمات و مقادیر دیگر سلاح” را برای کمک به کرملین در حمله این کشور به اوکراین ارسال کرده است.

مرجع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *