پوتین: روسیه آماده سازش منطقی برای حل بحران اوکراین است

پوتین: روسیه آماده سازش منطقی برای حل بحران اوکراین است
خلاصه اخبار

پوتین امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای گفت: «مسکو آماده است تا به دنبال مصالحه‌های معقول و منطقی برای حل مساله اوکراین باشد، اما هیچ مذاکره اساسی وجود ندارد.»

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه خبری روسیا 1 گفت: «ما آماده هستیم تا به دنبال مصالحه باشیم، آماده هستیم تا مصالحه‌های معقولانه انجام دهیم. اما من نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، زیرا مذاکرات اساسی وجود ندارد و طرف مقابل حاضر به انجام آن نیست.»

وی افزود: « کی‌یف غیر منطقی رفتار می‌کند، نمی‌توان بر این اساس برنامه ریزی کرد، حتی ذکر احتمال توافق بر سر چیزی زودرس است. برای همین، صحبت در مورد اینکه آیا در مورد چیزی که بتوانیم توافق کنیم یا خیر، به توافق خواهیم رسید یا خیر، حتی برای ذکر آن خیلی زود است.»

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: «تمام پیشرفت‌ها در خط تماس در جهت خرسون به نفع ارتش روسیه است. گفتید که عملیات در سراسر خط تماس در جریان است. بله، در بخش‌هایی کمتر و در بخش هایی بیشتر است. به عنوان مثال، یک خط کوچکتر در جهت خرسون وجود دارد که در آن خط پایدار است، اگرچه حرکات خاصی نیز در آنجا وجود دارد. تمام پیشرفت‌ها به نفع ارتش روسیه است.»

پوتین با بیان اینکه تجربه پرسنل نظامی روسیه و افزایش توانمندی‌های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه تاثیر خوبی دارد، افزود: «گروه جنوبی و شرقی نیروهای روسی تجربه خوبی دارند. نیروها خیلی خوب می‌جنگند، تمرین می‌کنند، توانایی استفاده از فناوری مدرن، توانایی پاسخ سریع به استفاده از تجهیزات مشابه از طرف دشمن را دارند.»

وی ادامه داد هر نتیجه‌ای از حل و فصل اوکراین باید به نفع روسیه باشد و بر اساس واقعیت‌های میدان جنگ باشد، مسکو هیچ امتیازی نمی‌دهد.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: «لفاظی غرب در مورد وضعیت اوکراین تغییر کرده است، آنها شروع به فکر کردن و ارزیابی واقعی وضعیت کرده‌اند و می‌توان از این بابت آنها را تحسین کرد.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *