پنتاگون: آمریکا به‌دنبال جنگ با ایران نیست

پنتاگون: آمریکا به‌دنبال جنگ با ایران نیست
خلاصه اخبار

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور به دنبال جنگ با ایران نیست.

به گزارش ایسنا، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه اظهار داشت که آمریکا «صراحتا اعلام کرده است که به‌دنبال جنگ با ایران نیست» و «خواستار شفاف‌سازی اسرائیل برای برنامه‌های خود برای واکنش نظامی به حمله موشکی تهران است.»

این سخنگو در پاسخ به سوالی پیرامون ماهیت واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به حمله موشکی مشروع ایران گفت: «ما درباره این مسئله گمانه‌زنی نمی‌کنیم.»

او همچنین از پاسخ دادن به سوالی درباره حمایت احتمالی آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران طفره رفت.

ایران 10 مهر(1 اکتبر) طی عملیات «وعده صادق 2» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

در پی عملیات ایران، سران رژیم صهیونیستی وعده به واکنش نظامی به عملیات موشکی مشروع ایران دادند و سران آمریکایی و رژیم صهیونیستی درحال رایزنی برای تعیین نحوه و چگونگی این واکنش هستند.

اما اخیرا مقامات آمریکایی نگرانی خود پیرامون وقوع جنگی تمام‌عیار را ابراز و خواستار شفاف‌سازی دقیق رژیم صهیونیستی برای برنامه‌های خود شده‌اند.

پیشتر در گزارشی که در پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس منتشر شده، آمده بود: 2 مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به «ران درمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی گفت که آمریکا از اسرائیل انتظار «صراحت و شفافیت» درباره برنامه‌های آن برای تلافی حمله ایران دارد، چراکه این موضوع پیامدهایی برای نیروهای آمریکایی در منطقه خواهد داشت.

یک مقام رسمی گفت که منظور سالیوان از مطرح کردن این اظهارات این بوده که اگر آمریکا نداند تل‌آویو چه برنامه‌ای دارد، خود به خود آماده کمک به دفع یک حمله موشکی دیگر علیه اراضی اشغالی نخواهد بود.

آکسیوس ادامه داد: مقامات آمریکایی اذعان دارند که آمریکا در هر صورت، به اسرائیل برای دفاع از خود کمک خواهد کرد.

به گفته آن‌ها، درمر در گفت‌وگو با سالیوان تاکید کرده بود که رژیم صهیونیستی می‌خواهد با آمریکا هماهنگ باشد اما دولت بایدن درباره تحقق آن تردید دارد.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفت که مذاکرات با کابینه رژیم صهیونیستی درباره ایران «سازنده» بوده است.

با این وجود رایزنی سران رژیم صهیونیستی و آمریکا پیرامون ایران درحالی است که مقامات ایران همواره تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت.

«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران امروز تاکید کرد که «هر گونه حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی به تاسیسات زیر بنایی ایران با پاسخ محکم‌تر روبه‌رو می‌شود.»

او بیان کرد: هر گونه حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی به تاسیسات زیر بنایی ایران با پاسخ محکم‌تر روبه‌رو می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *