پرداخت بیش از ۱۶۲همت تسهیلات ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن

پرداخت بیش از ۱۶۲همت تسهیلات ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن
خلاصه اخبار

مدیراداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه جمعا ۱۶۲.۱هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات ودیعه مسکن به یک‌میلیون و ۳۶۶هزار متقاضیان پرداخت شده است.

مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال ‌جاری تا پایان آبان ماه امسال جمعا 550هزار متقاضی تسهیلات ازدواج مبلغ 112.5هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل 27درصد داشته است. او میزان تحقق تکلیف تعیین‌شده برای شبکه بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج در 9ماه امسال را 114درصد اعلام کرد و افزود: کل تکلیف شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات ازدواج در سال جاری 144هزار میلیارد تومان است و شبکه بانکی در 9ماه امسال باید 97.5هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کرد که با تلاش شبکه بانکی و پیگیری‌های مستمر بانک مرکزی تاکنون 112.5هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بخش به متقاضیان پرداخت شده است.

 مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی میزان پرداخت تسهیلات فرزندآوری در 9ماه امسال را هم 30.5هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به 491هزار متقاضی پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل 40درصد داشته است.

صحابی میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در این مدت را 19.1هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی 9ماه امسال تعداد 369هزار متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام به تشکیل پرونده کردند که 325هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند./بانک مرکزی

مرجع: دنیای اقتصاد