جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می پذیرد

جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می پذیرد

با وجود مخالفت اولیه، مجلس ملی جمهوری آفریقای مرکزی (Central African Republic) به‌اتفاق آرا لایحه‌ای را تصویب کرد که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت می‌شناسد.

جمهوری آفریقای مرکزی کشوری محصور در خشکی در آفریقای مرکزی است. این کشور از شمال با چاد، از شمال شرقی با سودان، از جنوب شرقی با سودان جنوبی، از جنوب با جمهوری دموکراتیک کنگو همسایه است.

جمهوری آفریقای مرکزی رسماً دومین کشوری است که بیت کوین (BTC) را به عنوان ارز قانونی استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها مجلس ملی این کشور به‌اتفاق آرا لایحه تبدیل ارز دیجیتال را به عنوان یک ارز ملی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود اقتصاد و امنیت کشور تصویب کرد.

 مدیرعامل بایننس (Changpeng Zhao) نیز این توسعه را تأیید کرد، به این معنی که کسب و کارها در کشور اکنون می‌توانند دارایی دیجیتال پرچمدار را برای پرداخت بپذیرند.

این لایحه توسط وزیر دارایی و بودجه Calixte Nganongo و وزیر اقتصاد دیجیتال، خدمات پست و مخابرات Gourna Zacko حمایت شده است.

این لایحه فراتر از به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز قانونی، یک چارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال در این کشور نیز فراهم می‌کند.

نوسانات بیت کوین یک مانع نیست

به گفته  Zacko  ، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال علی‌رغم نوسانات کریپتو می‌تواند برای میلیون‌ها کاربر مفید باشد. او گفت:

مزیت‌های زیادی در ارزهای دیجیتال وجود دارد که من نمی‌توانم همه آنها را در اینجا ذکر کنم، اما ابتدا باید چارچوب‌های قانونی را داشته باشیم تا به هر آفریقای مرکزی اجازه دهیم از این امکان انتقال پول و دریافت پول نیز بهره‌مند شود.

زاکو افزود:

این مسیر جدید توسعه و عملکرد اقتصادی (بیت کوین) زمینه‌ای پویا که در بین سرمایه‌گذاران در سراسر جهان محبوب است و همیشه به عنوان دارایی‌های تمام عیار در پرتفوی بزرگ‌ترین بازیگران مالی جهان حضور دارد.

شایان‌ذکر است، این کشور آفریقای مرکزی با جمعیتی حدود 5 میلیون نفر یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. وضعیت این کشور تقریباً مشابه وضعیت السالوادور است، جایی که شهروندان به حواله های خارجی وابسته هستند

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.