پال تودور جونز: همه‌ راه‌ها به تورم ختم می‌شوند، «بیت کوین و طلا» شما را نجات خواهند داد

پال تودور جونز: همه‌ راه‌ها به تورم ختم می‌شوند، «بیت کوین و طلا» شما را نجات خواهند داد
خلاصه اخبار

پال تودور جونز (Paul Tudor Jones)، میلیاردر و مدیر صندوق پوشش ریسک، در روز سه‌شنبه مصاحبه‌ای با شبکه‌ سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) داشت و در آن اظهار داشت بدهی آمریکا شدیداً افزایش یافته و کنترل آن مشکل شده است. وی گفت مسائل مربوط به بدهی و کسری بودجه دولت ایالات متحده پابرجاست و در این مورد اهمیتی …

پال تودور جونز (Paul Tudor Jones)، میلیاردر و مدیر صندوق پوشش ریسک ، در روز سه‌شنبه مصاحبه‌ای با شبکه‌ سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) داشت و در آن اظهار داشت بدهی آمریکا شدیداً افزایش یافته و کنترل آن مشکل شده است. وی گفت مسائل مربوط به بدهی و کسری بودجه دولت ایالات متحده پابرجاست و در این مورد اهمیتی ندارد که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده پیروز می‌شود.

به گزارش میهن بلاکچین، هشدارهای او بسیار شبیه به دیگر افراد مطرح هست؛ تا حدی که حتی جروم پاول (Jerome Powell) نیز با او موافق استجونز گفت که ایالات متحده مجبور است تورم را افزایش دهد تا از بار بدهی خود پیش بگیرد. او توصیه کرد سبدی از طلا، بیت کوین، کالاها و نزدک داشته باشید و از اوراق قرضه با درآمد ثابت دوری کنید.

آمریکا در آستانه یک بحران اقتصادی

جونز در مصاحبه‌اش با سی‌ان‌بی‌سی گفت:

به‌نظرم از هر راهی که برویم با تورم رو‌به‌رو می‌شویم. من روی طلا و بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنم.

او همچنین افزود قصد دارد تا روی اوراق قرضه با نرخ ثابت (مخصوصا اوراقی که سررسید طولانی‌تری دارند) پوزیشن شورت بگیرد.

اظهارات او در مورد وضعیت مالی آمریکا، بسیار شبیه هشدارهای دیگر افراد برجسته است؛ حتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نیز اعلام کرده که پیش‌بینی می‌کند ارزش اوراق قرضه دولتی کاهش یابد.

استنلی دراکن‌میلر (Stanley Druckenmiller)، سرمایه‌‌گذار افسانه‌ای، نیز اخیرا اعلام کرده پیش‌بینی می‌کند که اوراق دولت آمریکا کاهش خواهد یافت.

تودور جونز گفت:

آمریکا در لحظه‌ای تاریخی قرار دارد؛ زیرا 25 سال پیش بدهی ملی حدود 40٪ تولید ناخالص داخلی بود و حال به 100٪ رسیده است.

هر نامزدی که در انتخابات پیروز شود باید با این مشکلات دست و پنجه نرم کند، اما هریس و ترامپ قول افزایش هزینه‌ها و کاهش مالیات‌ها را داده‌اند؛ این تنها مشکل را بدتر می‌کند.

اگر مشکل ولخرجی‌ کشور را حل نکنیم، به‌زودی ورشکسته خواهیم شد.

جونز معتقد است تنها راه‌حل این مشکل، افزایش تورم و رشد اقتصاد است؛‌ رشدی که بتواند مشکل بدهی را حل کند. او باور دارد که فدرال رزرو باید سیاست‌های پول ملایمی اتخاذ کند و نرخ بهره اسمی (نرخ بهره بدون درنظر گرفتن تورم) را کمتر از نرخ تورم نگه‌ دارد و از رشد اسمی اقتصاد حمایت کند.

تودور جونز پیشنهاد کرد:

سبدی از طلا، بیت کوین، کلاهای اساسی و نزدک داشته باشید و به‌سمت اوراق قرضه با نرخ ثابت هم نروید.

منابع و ارجاعات:

  • اظهارات جروم پاول (Jero me Powell )
  • اظهارات استنلی داکن‌میلر (Stanley Druckenmiller )

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *