وقتی تجارت آهن اسفنجی در ایران جذاب می شود

وقتی تجارت آهن اسفنجی در ایران جذاب می شود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از معدن 24، قیمت آهن اسفنجی در ایران معادل 50 درصد شمش خوزستان است. قیمت شمش خوزستان در آخرین معامله بورس کالا 40573 ریال ثبت شد. بنابراین قیمت آهن اسفنجی در بازار داخل با در نظر گرفتن VAT ، در حدود 2250 تومان می‌باشد. در طی یکی دوماه اخیر، […]

به گزارش سیگنال به نقل از معدن 24، قیمت آهن اسفنجی در ایران معادل 50 درصد شمش خوزستان است. قیمت شمش خوزستان در آخرین معامله بورس کالا 40573 ریال ثبت شد. بنابراین قیمت آهن اسفنجی در بازار داخل با در نظر گرفتن VAT ، در حدود 2250 تومان می‌باشد.
در طی یکی دوماه اخیر، قیمت آهن اسفنجی در بازارهای جهانی متناسب با افزایش قیمت قراضه ، رو به بالا بوده است. بنابراین ارزانتر بودن آهن اسفنجی ایران در چنین زمان هایی، این محصول را چه برای صادرکننده و چه برای خریدار جذاب می‌کند و تمایل به صادرات افزایش می‌یابد.
این موضوع عامل جهش صادرات اسفنجی شده و در پی آن اخیرا دولت بر روی صادرات آهن اسفنجی، عوارض 10 درصدی وضع کرده است. چرا که تامین نیاز داخلی آهن اسفنجی به مرتفع شدن نیاز اسلب و در نتیجه ورق در بازار داخلی منجر میشود. از طرفی با توجه به نرخ فعلی دلار به نظر می رسد که این عوارض هر چند نمی‌خواهد و نمی‌تواند مانع صادرات شود امابایستی تامین نیاز داخل بیش از پیش در الویت قرار گیرد.