وزیر دارایی بلغارستان: این کشور در حال بررسی گزینه های پرداخت ارز دیجیتال است!

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی،

آسن واسیلف(Assen Vassilev)، معاون نخست وزیر بلغارستان در امور بودجه اتحادیه اروپا(Deputy Prime Minister for EU Funds) و وزیر دارایی(Minister of Finance)، گفت که این کشور عضو اتحادیه اروپا، در حال بررسی گزینه هایی برای راه اندازی مکانیزم پرداخت رمزنگاری است.

بر اساس گزارش جمعه بلومبرگ، واسیلف گفت که دولت در حال مذاکره با بانک ملی بلغارستان و همچنین فعالان این صنعت برای بررسی پرداخت های رمزنگاری شده «در کوتاه مدت تا میان مدت» است. با این حال، او اضافه کرد که بعید است بلغارستان به یک مرکز اصلی برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال تبدیل شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری در حال بررسی ترک قزاقستان در میان آشفتگی‌های سیاسی و اختلال در اینترنت هستند.

دولت بلغارستان ممکن است همچنان یکی از بزرگترین هولدرها (HODLers) در جهان پس از توقیف 213,519 بیت کوین (BTC) از یک شبکه جرم و جنایت زیرزمینی قبل از دوره صعودی 2017 (1395) باشد که ارزش آن در آن زمان تقریباً 3.5 میلیارد دلار بود و اکنون بیش از 8.2 میلیارد دلار ارزش دارد. مشخص نیست که آیا مقامات در آن زمان این دارایی کریپتو را فروخته یا به حراج گذاشته اند یا به نگهداری آن ادامه می دهند.

بلغارستان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، یکی از تنها هشت کشوری است که یورو را قبول نکرده است و لزوماً از راه اندازی یورو دیجیتال در میان بانک های مرکزی شرکت کننده، سود نخواهد برد. در ژوئن 2021 (خرداد)، دولت و مقامات بانک ملی بلغارستان گفتند که قصد دارند از سال 2024 (1403)، یورو را اتخاذ کنند. کریستین لاگارد(Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا در ماه مارس(اسفند 1399) گفت که این ارز دیجیتال ممکن است تا سال 2025 (1404) معرفی نشود.

در سال 2021، یک هیئت منصفه فدرال در ایالات متحده، صاحب صرافی رمزارز آر جی کوین (RG Coins)، مستقر در بلغارستان، راسن ایوسیفوف(Rossen Iossifov) را به جرم توطئه برای ارتکاب دزدی و پولشویی، مجرم شناخت. این تبعه بلغارستانی با چند تن دیگر، در طرحی همکاری کرد که از حدود 900 آمریکایی حدود 7 میلیون دلار کلاهبرداری کرد و او به ده سال زندان محکوم شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.