واکنش‌ها به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تهران/ عربستان و مالزی محکوم کردند

واکنش‌ها به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تهران/ عربستان و مالزی محکوم کردند
خلاصه اخبار

هجوم بامداد امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام که با مقابله و رهگیری پدافند هوایی کشورمان مواجه شد، واکنش های برخی از کشورها و محکومیت های منطقه ای را به دنبال داشت.

العالم – ایران ـ سیاسی

بنابر اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور، رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شد که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

عربستان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد

به دنبال این واقعه، وزارت خارجه عربستان حمله تجاوزکارانه بامداد امروز(شنبه) رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین خواهان خویشتن‌داری و آرامش شد.

در همین حال مالزی نیز اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

شبکه ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت ارتش اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی ایران حمله نکرده و تنها بر اهداف نظامی تمرکز داشته است.

رسانه‌های عربی نیز طی ساعات گذشته با پوشش تحولات مربوط به ایران، گزارش دادند که پدافند هوایی کشورمان به صورت موفقیت آمیزی با تجاوز رژیم صهیونیستی مقابله کرده است.

پایگاه خبری العهد نوشت: رژیم صهیونیستی شب گذشته دست به یک تجاوز هوایی علیه ایران زد. رسانه‌های داخلی در ایران نیز از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف تهران خبر دادند و در عین حال تاکید کردند که هیچ حمله‌ای علیه فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد صورت نگرفته است.

منابع محلی نیز اعلام کردند که صدای انفجارهای مذکور به فعالیت پدافند هوایی ایران برمی گردد.

الغد اردن هم نوشت: عملیات هجومی اسرائیل علیه ایران با ریزپرنده ها صورت گرفت و این حملات با موفقیت خنثی شدند. منابع آگاه اعلام کردند که پدافند هوایی ایران با هوشیاری و در وقت مناسب با این حمله مقابله کردند.

شبکه المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود مستقر در تهران گزارش داد: پدافند هوایی ایران موفق شد اهداف متخاصم را در جنوب و غرب استان تهران ساقط کند.

روسیا الیوم هم با انتشار کلیپ‌های ویدئویی به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: صدای انفجارها در تهران بعد از موفقیت پدافند هوایی ایران در برابر اهداف متخاصم در شرق استان تهران متوقف شد.

پایگاه خبری مصراوی نیز خاطرنشان کرد: کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که پدافند هوایی ایران موفق شده است حملات پرتابه‌های اسرائیل را دفع کند. رسانه‌های ایرانی نیز گزارش دادند که هیچکدام از مراکز نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب و جنوب غرب استان تهران هدف قرار نگرفته‌اند.

سایت خبری القاهره الاخباریه هم به نقل از رسانه‌های ایرانی تاکید کرد: پدافند هوایی ایران با هوشیاری کامل با حمله رژیم صهیونیستی مقابله و این حمله را در شرایط مناسبی خنثی کرد. ایران اعلام کرده است که موفق شده حملات رژیم صهیونیستی را خنثی کند و تنها برخی خسارات محدود در برخی مکان‌ها باقی مانده است.

بنابر گزارش صدی البلد، رسانه‌های محلی در ایران به فعال شدن پدافند هوایی در شرق استان تهران اشاره کردند. بعد از موفقیت پدافند هوایی در شرق تهران در مقابله با اهداف متخاصم صدای فعالیت این پدافند متوقف شد.

رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزگری‌های خود در منطقه، بامداد شنبه سعی داشت پایگاه‌هایی نظامی در استان تهران را هدف قرار دهد که با مقابله پدافند هوایی کشورمان مواجه شد.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *