وام 2 میلیاردی مسکن ابلاغ شد/ سقف تسهیلات و قسط چه قدر است؟

وام 2 میلیاردی مسکن ابلاغ شد/ سقف تسهیلات و قسط چه قدر است؟

به گزارش سیگنال نیوز و به نقل از تسنیم، پنج‌شنبه هفته‌ی قبل بانک مسکن اعلام کرد:

در راستای اجرا قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز به‌ازای هر فرزند زیر 20 سال و حداکثر تا 4 فرزند افزایش یافت.

مقدار وام چقدر است؟

سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن به ازای هر فرزند زیر 20 سال نیز به صورت زیر اضافه می‌شود:

تعداد فرزندمیزان افزایش سقف تسهیلات (درصد)
یک فرزند25
دو فرزند50
سه فرزند75
چهار فرزند100

همین‌طور دوره بازپرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل در قسط‌های ساده، به‌ازای هر فرزند زیر 20 سال سن، به‌میزان 2 سال (در مجموع برای 5 فرزند و حداکثر تا سقف 10 سال) قابل افزایش است.

به طور مثال اگر شما 4 فرزند زیر 20 سال داشته باشید و همین‌طور شما و فرزندانتان در تهران متولد شده باشید، علاوه بر 400 میلیون تسهیلات خرید مسکن، برای هر فرزند 100 میلیون و تا سقف 800 میلیون می‌گیرید.

از سمت دیگر برای تعمیر مسکن هم علاوه بر 160 میلیون، برای هر فرزند 40 میلیون تومان تا سقف 320 میلیون در قالب تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز بانک مسکن می‌گیرید.

سقف تسهیلات قابل استفاده زوجین در شهر تهران از محل اوراق ممتاز برای خرید مسکن یک میلیارد و 600 میلیون تومان و جعاله مسکن 320 میلیون تومان است‌که جمعاً یک میلیارد و 920 میلیون تومان می شود. این مبلغ بر زوجین تهرانی با دارا بودن 4 فرزند پرداخت می‌شود.

وام خرید و تعمیر خانه بانک مسکن ابلاغ شد.

قضیه قسط‌های 37 میلیونی چیست؟

روز گذشته (9 آبان) معاون امور اعتباری بانک مسکن در واکنش به خبر «قسط 37 میلیونی وام مسکن» با بیان این‌ که سقف قسط این وام 35 میلیون تومان است نه 37 میلیون، گفت:

در روش پلکانی، مبلغ بازپرداخت اقساط 15 تا 20 میلیون تومان است.

بانک مسکن اخیراً بخشنامه پرداخت وام جدید مسکن (یک میلیارد و 920 میلیون تومان) را به شعب خود ابلاغ کرده که در آن روش بازپرداخت اقساط همان روش ساده است و فعلاً خبری از روش پلکانی موردنظر معاون بانک مسکن نیست.

محاسبات نشان می‌دهد برای یک خانواده واجد شرایط با 4 فرزند زیر 20 سال، کل سود این وام در پایان ماه دوازدهم بعد از 22 سال بیش‌تر از 7 میلیارد است.

یعنی کسی که وام می‌گیرد، در پایان دوره دادن قسط‌ها با حساب‌کردن هزینه مربوط به خرید اوراق حق تقدم که الان حدود 400 میلیون تومان است، حدود 9.5 میلیارد تومان بابت وام جدید خرید مسکن پرداخت می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به کانال سیگنال نیوز مراجعه کنید:
برچسب‌ها