واشنگتن، تل‌آویو را به حل و فصل مسالمت‌آمیز با لبنان دعوت کرد

واشنگتن، تل‌آویو را به حل و فصل مسالمت‌آمیز با لبنان دعوت کرد
خلاصه اخبار

در پی عملیات کوبنده حزب‌الله به حیفا که شماری کشته و مجروح در میان نظامیان صهیونیست بر جای گذاشت وزیر دفاع آمریکا طی گفت‌وگوی تلفنی با وزیر جنگ اسرائیل، از این رژیم خواست عملیات نظامی در لبنان را به مسیر دیپلماتیک تغییر دهد.

العالم – فلسطین اشغالی

در بیانیه پنتاگون آمده است: “لوید آستین” وزیر دفاع آمریکا 13 اکتبر با “یوآو گالانت” وزیر جنگ اسرائیل گفت‌وگو کرد تا با تل‌آویو در پی کشته شدن سربازان اسرائیلی در حمله پهپادی حزب‌الله، ابراز همدردی کند.

آستین ضمن اعلام استقرار سامانه دفاع موشکی ارتفاع بالای (تاد) در سرزمین‌های اشغالی طی روزهای آینده بر پایبندی عمیق آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

آستین همچنین بر اهمیت انجام همه اقدامات لازم از سوی اسراییل برای تضمین امنیت و سلامتی نیروهای یونیفل و نیروهای مسلح لبنان و لزوم تغییر مسیر از عملیات نظامی در لبنان به مسیر دیپلماتیک برای تامین امنیت غیرنظامیان در هر دو طرف مرز در اسرع وقت تاکید کرد.”

آستین بار دیگر با ابراز نگرانی ” نسبت به وضعیت وخیم انسانی غزه بر لزوم برداشتن گام‌های سریع برای پایان دادن به این وضعیت تاکید کرد.”

طبق گزارش امروز ارتش رژیم صهیونیستی، در عملیات ویژه ترکیبی حزب‌الله لبنان علیه حیفا که با پهپاد انجام شد، چهار صهیونیست کشته و 67 تن دیگر زخمی شدند.

دنیل هاگاری سخنگوی این ارتش در بیانیه‌ای اظهار کرد: شب گذشته (یکشنبه) یک فروند پهپاد حزب‌الله به پایگاهی نظامی در نزدیکی بنیامینا حمله کرد. در پی این حمله تمامی زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شده و پیامی برای خانواده‌های آنها ارسال شد.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *