واردکنندگان خودرو به مجلس می‌روند/ گره ورود خودروهای دست دوم باز می‌شود؟

واردکنندگان خودرو به مجلس می‌روند/ گره ورود خودروهای دست دوم باز می‌شود؟
خلاصه اخبار

اکوایران: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروهای کار کرده وارداتی نباید تصادفی بوده و باید دارای خدمات پس از فروش باشد.

به گزارش اکوایران، حسنعلی محمدی، نماینده مجلس، در اظهارات اخیر خود درباره واردات خودروهای دست‌دوم، به چالش‌ها و معضلات این حوزه اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه منشا ارز مورد استفاده برای واردات خودروهای دست‌دوم مشخص نیست، گفت: مواردی از سوی بانک مرکزی مطرح شده و اولین یکشنبه آبان سال جاری، واردکنندگان خودرو به کمیسیون می‌آیند تا راهکارهایی برای برداشتن موانع موجود بر سر راه ورود خودرو صورت گیرد.

 به اعتقاد این نماینده مجلس در حال حاضر، تولیدکنندگان داخلی توانایی پاسخگویی به نیازهای مردم را ندارند. اما شاهد هستیم که واردات خودروهای دست دوم با چالش‌هایی مواجه است. 

محمدی تاکید کرد از یک طرف خودروسازان با زیان انباشته روبه‌رو هستند و به نوعی توان تولید محصول با کیفیت را ندارند از طرف دیگر، کیفیت پایین خودروهای تولیدی تبدیل به اصلی‌ترین چالش مصرف‌کنندگان شده و مردم از کیفیت و خودروها ناراضی هستند. بر این اساس باید راهکارهایی ارائه شود تا علاوه بر بهبود وضعیت مالی شرکت‌های خودروساز و ارتقای کیفی محصولات تولیدی بتوانند شرایط به گونه‌ای باشد که رضایت مردم نیز جلب شود.

با توجه به تجربیات کشورهای توسعه‌یافته در زمینه واردات خودروهای کارکرده،‌ آنچه مهم بنظر می‌رسد این است که این خودروها نباید تصادفی باشند و همچنین باید خدمات پس از فروش داشته باشند.

کشور باید به سمت استفاده از تکنولوژی روز دنیا حرکت کند، زیرا خودروهای موجود در کشور عمدتاً فرسوده هستند و نیاز به از رده خارج کردن خودروهای اسقاطی بیش از هر زمان دیگر احساس می شود. همچنین باید انگیزه‌های تشویقی برای مردم ایجاد شود تا وقتی میزان عرضه و تقاضا برابر شود، تولیدکنندگان به فرآیندهای کیفی و قیمتی توجه بیشتری نشان دهند.

منبع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *