واردات تجهیزات ماینینگ در گمرک کشور به رسمیت شناخته شد

واردات تجهیزات ماینینگ در گمرک کشور به رسمیت شناخته شد
خلاصه اخبار

<p>پس از فراگیر شدن استفاده از اسیک‌ها در کشور، گمرک نیز با توجه به خلاء قانون‌گذاری و در واکنش به این موضوع ورود و ترخیص تجهیزات ماینینگ را ممنوع اعلام کرد. بر این اساس ترخیص تجهیزات اسیک در گمرک متوقف شد. اخیرا با توجه به افزایش توجه و بحث پیرامون مصرف بالای برق تجهیزات ماینینگ، …</p>

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پس از فراگیر شدن استفاده از اسیک‌ها در کشور، گمرک نیز با توجه به خلاء قانون‌گذاری و در واکنش به این موضوع ورود و ترخیص تجهیزات ماینینگ را ممنوع اعلام کرد. بر این اساس ترخیص تجهیزات اسیک در گمرک متوقف شد. اخیرا با توجه به افزایش توجه و بحث پیرامون مصرف بالای برق تجهیزات ماینینگ، فعالیت ماینر‌ها زیر نظر قرار گرفته است. شرکت توزیع برق نیز در نظر دارد تعرفه‌ی جداگانه‌ای را برای ماینر‌ها تعریف کند.

در این میان گمرک با انتشار مصوبه‌ی اخیر خود، امیدواری را برای فعالان صنعت رمزارزی و به ویژه ماینر‌ها به ارمغان اورده است.

در متن مصوبه‌ی گمرک می‌خوانیم:

در اجرای دستور العمل شماره ۹۸/۱۷۲۱۲۴ مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ معاونت محترم فنی و امور گمرکی مبنی بر شفاف سازی امور و جلوگیری از مکاتبات زاید و غیر ضروری بدینوسیله احکام اعلامی این دفتر به گمرکات اجرایی جهت بهره برداری ارسال می گردد . خواهشمند است دستور فرمایید در موارد مشابه بر طبق احکام زیر اقدام شود. مصوبه گمرک

این مصوبه دستگاه‌های استخراج رمزارز را به صورت زیر تعریف کرده است:

دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) ذیل ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۹۰ مصوبه گمرک

با توجه به دستور العمل گمرک ترخیص تجهیزات ماینینگ مطابق تعرفه‌ی اعلام شده صورت خواهد پذیرفت و مانعی برای ترخیص تجهیزات وجود نخواهد داشت.

بنابراین به نظر می‌رسد تحول جدیدی در رویکرد قانون‌گذاری و رفتار با صنعت نوپای رمزارزی در کشور در حال انجام است. باید امید داشت با حمایت قانون‌گذاری از فرصت‌هایی که این تکنولوژی به ارمغان می‌اورد برای پیشرفت استفاده شود.

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.