هکر صادق؛ کلاهبرداری که خود قربانی شد و به کاهدان زد

هکر صادق؛ کلاهبرداری که خود قربانی شد و به کاهدان زد
خلاصه اخبار

یک گروه ناشناخته از کلاهبرداران کریپتو به نظر می‌رسد بعد از اینکه در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) با هک کردن چندین حساب کاربری مشهور در شبکه‌های اجتماعی، تنها موفق به کسب چند هزار دلار شدند. در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور)، ZachXBT، کارشناس بلاکچین به جامعه کریپتو اطلاع داد که چندین «حساب کاربری بزرگ …

یک گروه ناشناخته از کلاهبرداران کریپتو به نظر می‌رسد بعد از اینکه در تاریخ 18 سپتامبر (28 شهریور) با هک کردن چندین حساب کاربری مشهور در شبکه‌های اجتماعی، تنها موفق به کسب چند هزار دلار شدند.

در تاریخ 18 سپتامبر (28 شهریور)، ZachXBT، کارشناس بلاکچین به جامعه کریپتو اطلاع داد که چندین «حساب کاربری بزرگ در X» مورد حمله قرار گرفته‌اند و همگی یک میم‌کوین سولانا به نام HACKED را تبلیغ کردند.

هکر به کاهدان زد

برخی از حساب‌های نفوذ شده شامل Lenovo India، Yahoo News UK، MoneyControl، Oliver Stone، People و Krystal DeFi بودند.

اما برخلاف دیگر حملات معمولی به حساب‌های X، این حملات اخیر کمی متفاوت بود. کلاهبرداران به وضوح اعلام کردند که حساب‌ها هک شده و به طور عجیبی تلاش کردند از این شرایط برای تبلیغ توکن استفاده کنند. در هر حساب کاربری نفوذ شده نوشته شده بود:

در هر حسابی که هک کنیم، آدرس توکن را منتشر می‌کنیم تا آن را بالا ببریم و با هم سود ببریم.

این شفافیت ظاهرا مؤثر واقع نشده است. ZachXBT گفت که کلاهبرداران «احتمالاً با خرید این روش پول خود را از دست داده‌اند؛ تریدرهای برتر به سختی 1000 دلار به دست آورده‌اند و ارزش بازار این توکن تنها 67 هزار دلار بود» و افزود که احتمالاً تنها 8000 دلار از این کلاهبرداری به دست آوردند.

«آنها نقدینگی این میم‌کوین را از استخر خالی کردند و تنها 8 هزار دلار از این کلاهبرداری به دست آوردند.

طبق اطلاعات دکس‌اسکرینر، توکن HACKED بر بستر سولانا در حدود یک ساعت 900٪ افزایش و سپس دوباره کاهش یافت. اکنون ارزش بازار آن به 3100 دلار رسیده است، اگرچه اکنون چندین توکن دیگر با همین نام در DEXهای سولانا وجود دارد.

منبع: دکس اسکرینر
منبع: دکس اسکرینر

ZachXBT اشاره کرد که جزئیات کمی درباره این دزدی در دسترس است، اما گفت «انتظار می‌رود که این حساب‌ها همه به یک سایت یا اپلیکیشن مشابه مجوز داده باشند.»

او یادآور شد که کاربران X باید همیشه به تنظیمات بروند و دسترسی اپلیکیشن‌های بلااستفاده را لغو کنند.

این اولین بار نیست که کلاهبرداران به حساب‌های X حمله می‌کنند تا توکن‌های مشکوک را تبلیغ کنند. در ماه می، یک سری حملات به اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های صنعت کریپتو هدف قرار گرفت تا به نظر برسد که آنها در حال تبلیغ انواع مختلف میم‌کوین‌ها هستند.

سایر نهادهای کریپتو، از جمله مایکرواستراتژی، الگورند، راکت‌پول (Rocket Pool)، کامپاند فایننس (Compound Finance) ، آوالبز (AVA Labs) و حتی ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، در طول سال گذشته حساب‌های X آنها هک شده‌اند.

بلاکچین‌های با کارمزد کم و توان پردازش بالا مانند سولانا و بیس، امسال به مرکز توکن‌های کلاهبرداری و میم‌کوین‌ها تبدیل شده‌اند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *