هند در نظر دارد نفت و کالاهای روسیه را با تخفیف خریداری کند

هند در نظر دارد نفت و کالاهای روسیه را با تخفیف خریداری کند

رویترز، دو مقام هندی به دلیل تحریم های شدید غرب علیه روسیه گفتند، هند در حال بررسی پیشنهاد روسیه برای خرید نفت خام و سایر کالاهای خود با قیمت های تخفیفی با پرداخت از طریق روپیه است.

 

هند که 80 درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می کند، معمولاً حدود 2 تا 3 درصد از نفت خود را از روسیه خریداری می کند. اما با توجه به افزایش 40 درصدی قیمت نفت در سال جاری، دولت به دنبال افزایش این قیمت است تا بتواند به کاهش هزینه های فزاینده انرژی کمک کند.

مقامات دولت هند گفتند روسیه نفت و سایر کالاها را با تخفیف های سنگین عرضه می کند. ما خوشحال خواهیم شد که آن را قبول کنیم. ما باید برخی از مسائل مانند نفتکش، پوشش بیمه و ترکیبات نفتی را حل کنیم. پس از دریافت آن، پیشنهاد تخفیف را خواهیم پذیرفت.

برخی از بازرگانان بین‌المللی از نفت روسیه اجتناب می‌کنند تا درگیر تحریم‌ها نشوند، اما این مقام هندی گفت تحریم‌ها مانع واردات این سوخت توسط هند نشد.

این مقام گفت که کار برای ایجاد مکانیسم تجاری روپیه-روبل برای پرداخت هزینه نفت و سایر کالاها ادامه دارد.

این مقامات که هر دو از معرفی شدن خودداری کردند، نگفتند چه مقدار نفت عرضه شده است و چه میزان تخفیف وجود دارد.

روسیه از کشورهای دوست خواسته است تا روابط تجاری و سرمایه گذاری خود را حفظ کنند. هند روابط دفاعی دیرینه ای با روسیه دارد و از رأی گیری در سازمان ملل در محکومیت تهاجم خودداری کرد، اگرچه دهلی نو خواستار پایان دادن به خشونت ها شده است.

دولت هند که ممکن است شاهد افزایش 50 میلیارد دلاری صورت حساب واردات خود در سال مالی از آوریل باشد به دنبال مواد خام ارزان‌تر از روسیه و بلاروس برای کود است، زیرا هزینه برنامه یارانه‌اش افزایش یافته است.

یکی از مقامات گفت: “اگر بتوانیم کود ارزان تری از روسیه دریافت کنیم، آن را مصرف خواهیم کرد. این به کاهش برخی نگرانی های مالی کمک می کند.”

برچسب‌ها