هالوینگ ۲۰۲۰، بیت کوین را رو سفید کرد

هالوینگ ۲۰۲۰، بیت کوین را رو سفید کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

دوبرابر شدن قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین از زمان آخرین هالوینگ(Halving نصف شدن پاداش بلاک‌های شبکه) تا به امروز تقریباً دو برابر شده و اکنون به سمت ثبت رکورد‌های جدید و شکستن رکورد‌های روند صعودی سال 2017 پیش می‌رود.

داده‌های منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل چارت‌بی‌تی‌سی(ChartsBTC) در تاریخ 23ام نوامبر حاکی از آن است که روند تغییرات ارزش BTC پس از رویداد هالوینگ دقیقاً مانند دو هالوینگ قبل در حرکت است.

افزایش 120 درصدی از ماه می تا به امروز

آقای کلارک مودی(Clark Moody) آمارشناس، با استفاده از ارقام منتشر شده توسط کوین‌متریکس و شاخص نمودار هالوینگ چارت‌بی‌تی‌سی، پیشرفت بیت کوین از زمان هالوینگ ماه می تا به امروز را با چهارچوب زمانی شش ماهه پس از هالوینگ 2012 و 2016 مقایسه کرده است.

bitcoin بیت کوین

نتایج بدست آمده حاکی از آن است که روند تغییرات ارزش فعلی BTC به راحتی روند صعودی سال 2017 و افزایش قیمت تا مرز 20 هزار دلار را شکست می‌دهد.

شش ماه پس از هالوینگ اخیر، قیمت بیت کوین نزدیک به 2/2 برابر افزایش یافته است. در سال 2016 و هالوینگ قبل این رقم تنها 1/3 برابر بود، در حالیکه برای هالوینگ 2012 نیز افزایش قیمت 12 برابری را شاهد بودیم.

رتبه‌بندی روند صعودی

این داده‌های جمع‌آوری شده توسط کلارک مودی به این بحث و گفتگو دامن می‌زند که BTC در سال 2020 شباهت چندانی با بیت کوین طی سه سال گذشته نباشد. خریداران رمزارز هم تغییر چشم‌گیر داشته و از افراد مختلف به نهاد‌ها و موسسات مالی بزرگ تبدیل شده‌اند که به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند، نه حدس و گمان و یا مبادله‌ی سریع.

بیت کوین تغییرات ارزش نمودار شمعدانی
نمودار تغییرات ارزش بیت کوین پس از رویداد هالوینگ

به گفته‌ی یک تحلیلگر شناخته شده‌ی حوزه‌ی رمزارز با نام مستعار پلن‌بی(PlanB) که معیار موجودی به جریان(S2F) را ابداع کرده است، تمام تغییرات اخیر صنعت رمزارز به ویژه بیت کوین در واقع نوعی کاتالیزور برای افزایش قیمت هستند.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، این تحلیلگر معتقد است که ژانویه‌ی 2021 روند صعودی واقعی BTC آغاز خواهد شد، تغییرات ارزشی که با عملکرد پس از هالوینگ سال‌های قبل نیز هماهنگی کامل دارد.

این درحالیست که هفته‌ی گذشته نمودار مقایسه‌ی «شمعدانی‌های هالوینگ بیت کوین» دوباره مورد بحث قرار گرفت. در این نمودار پتانسیل نهفته‌ی بیت کوین پیش از رویداد هالوینگ 2024 به نمایش درآمده است.

بیت کوین تغییرات ارزش نمودار شمعدانی
نمودار شمعدانی BTC

هر شمع‌دانی بیت کوین به دلار آمریکا(BTC/USD) نشان می‌دهد که قیمت BTC پس از هر رویداد هالوینگ چه تغییراتی داشته است. از این رو، اگر تاریخ تکرار شده و این روند تغییرات ارزش دوباره مسیر درست را پیش بگیرد، در سال 2024 با BTC یکصد هزار دلاری مواجه خواهیم شد.

نظر شما در رابطه با روند صعودی فعلی و تغییرات قیمت BTC چیست؟ آیا به زودی شاهد شکست رکورد‌های پیشین و ثبت رکورد‌های جدیدی برای این رمزارز خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>