هاشمی: موج خون‌های به ناحق ریخته شهدای مقاومت رژیم صهیونیستی را نابود می‌کند

هاشمی: موج خون‌های به ناحق ریخته شهدای مقاومت رژیم صهیونیستی را نابود می‌کند
خلاصه اخبار

نماینده بیرجند در مجلس تاکید کرد که خون‌های به ناحق ریخته شهدای مقاومت، ریشه خشکیده رژیم صهیونیستی را از بیخ و بن می‌کند.

به گزارش ایسنا، سیدحسن هاشمی در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: یقینا موج خروشان خون‌های به ناحق ریخته شهدای مقاومت، ریشه خشکیده رژیم منحوس غاصب صهیونیستی را از بیخ و بن برخواهد کند.

وی با اشاره به حادثه تلخ معدن‌جوی طبس، گفت: از اقدامات موثر مجلس به ویژه اقدامات ارزشمند آقای قالیباف تشکر می کنم. گزارش جامع مجلس فرضیه اجتناب‌ناپذیر بودن این حادثه را قویا رد می‌کند.

این عضو مجمع استان خراسان جنوبی بر لزوم انجام اقدامات جدی پیشگیرانه، بازدارنده و تنبیهی، پلمب معادن پرریسک و الزام به رفع نواقص، ممانعت از به کارگیری بازرسان کار در پست‌های مدیریتی، اصلاح و تکمیل چارت ادارات زیربط با توجه به گستردگی معادن در سطح استان، الزام به استخدام مسئول ایمنی متخصص مطابق استانداردهای لازم، آموزش ایمنی لازم برای کارگران، حمایت ارزی برای تامین تجهیزات معادن، وصول مطالبات معادن و حمایت موثر و پایدار از خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس شد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش بیان کرد: خراسان جنوبی به عنوان قلب تپنده معادن و نگین معادن شرق کشور سهم چندانی از مسئولیت اجتماعی و حقوق دولتی معادن ندارد. فعالیت‌های وسیع معدنی زیرساخت‌های حداقلی جاده‌ای را تخریب کرده و در این استان خشک، آب مورد نیاز معادن از چاه‌ها و دشت‌های کشاورزی تامین می‌شود.

هاشمی با اشاره به مشکلات کارگران معادن گفت: کارگران معادن از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیستند. مالیات کارگران معادن در تهران پرداخت می‌شود، اکتشافات معادن در استان به صورت پی‌جویی است و تا عملیات نیمه تفصیلی و تفصیلی معادن و عمیق فاصله داریم.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *