هاآرتص: جنگ در ۳ جبهه برای اسرائیل خطرناک است

هاآرتص: جنگ در ۳ جبهه برای اسرائیل خطرناک است
خلاصه اخبار

یک رسانه صهیونیستی با افزایش درگیری‌ها میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و تداوم اتخاذ تصمیماتی در راستای سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم در کرانه باختری هم‌زمان با جنگ غزه، نسبت به بروز جنگی تمام‌عیار در سه جبهه علیه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در میان تشدید درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی که نگرانی‌ها درباره گسترش این درگیری و گشوده‌شدن جبهه‌های جدید مقابل رژیم اشغالگر را افزایش داده است، در یادداشتی با تیتر «اسراmیل به طرز خطرناکی به جنگی در سه جبهه غزه، لبنان و کرانه باختری نزدیک است» به بررسی این تهدید پیش روی تل‌آویو پرداخت.

در این یادداشت که در روزنامه هاآرتص منتشر شده، آمده است: برخی اسناد درزیافته و اظهارت در چند روز اخیر منعکس‌کننده گسترش پایدار تنش‌ها و درگیری‌ها در جبهه اسراییل-لبنان بوده است. تا حد زیادی، این تهدیدهای متقابل هدف ممانعت از آغاز جنگی تمام‌عیار توسط طرف مقابل را دنبال می‌کند اما مشخص نیست که به هدف خود برسند. آنچه حاصل شده، تنها تشدید اقدامات و هشدارهایی بوده است که قابلیت بدتر شدن شرایط تا حد گسترش عمده تنش‌ها را دارند.

هاآرتص: جنگ در 3 جبهه برای اسرائیل خطرناک است
ویرانی‌های گسترده در شمال غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی، 31 مارس 2024

در این یادداشت با اشاره به دیدار «ران درمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی و «تزاخی هانگبی» مشاور امنیت داخلی این رژیم با همتایان آمریکایی خود در واشنگتن، آمده است که شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد که آمریکا به رژیم صهیونیستی وعده داده که در صورت وقوع جنگ با لبنان، به سرعت تمامی مهمات مورد نیاز این رژیم را در اختیارش قرار خواهد داد.

در همین راستا در این یادداشت مطرح شد: در عین حال، رسانه‌های عربی گزارش دادند که پنتاگون ارزیابی کرده است اسرائیل در حال بررسی عملیاتی زمینی در جنوب لبنان در اواسط ژوئیه است و کابینه اسرائیل در تلاش است از گسترش تنش‌ها در جبهه شمال جلوگیری کند.

هاآرتص: جنگ در 3 جبهه برای اسرائیل خطرناک است
اعتراض یک شهروند فلسطینی در کرانه باختری اشغالی به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در مقابل نظامیان صهیونیست، 25 فوریه 2020

در این مطلب با اشاره به اظهارات «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره حمله احتمالی به نقاط راهبردی مهم در اراضی اشغالی، از جمله بندر حیفا، بندر اشدود و تاسیسات هسته‌ای دیمونا، مطرح شد: یکی از خطرات این حمله این است که یکی از طرفین ممکن است فکر کند که طرف مقابل آن در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای زودهنگام است و بعد، مجبور خواهد شد تصمیم بگیرد که آیا حمله غافلگیرانه‌ای انجام بدهد یا نه که این موضوع به جنگی تمام‌عیار منتهی خواهد شد.

در بخش دیگری از این مطلب، نگارنده با مرور مجادلات میان کابینه و تشکیلات نظامی این رژیم در پی انتقاد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از عرضه تسلیحات و مهمات توسط واشنگتن به این رژیم که نگرانی‌ها درباره تداوم حمایت‌های نظامی واشنگتن از تل‌آویو را افزایش داد، به حساسیت وضعیت کرانه باختری پرداخته و نوشت: سازمان ملل و آمریکا، به ویژه نگران اقدامات اسراییل در کرانه باختری هستند که وضعیت آن نزدیک به انفجار است. پس از هشت ماه و نیم جنگ در غزه، به نظر می‌رسد که تشکیلات خودگردان فلسطین درگیر کنترل خاک خود است. مسدود کردن دارایی‌های مالیاتی تشکیلات خودگردان و محدودیت ورود کارگران کرانه باختری به اسرائیل بر مشکلات تشکیلات خودگردان فلسطین افزوده است و بسیاری از کارمندان را، از جمله کارمندان چندین آژانس امنیتی را در مضیقه مالی قرار داده است.

هاآرتص: جنگ در 3 جبهه برای اسرائیل خطرناک است
درگیری‌ها میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی اراضی اشغالی، 28 ژوئن 2024

از سوی دیگر، «بتسلئیل اسموتریچ» قصد دارد فشارها را افزایش دهد و خواسته خود برای فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین را پنهان نمی‌کند. اسموتریچ حتی از کابینه می‌خواهد تشکیلات خودگردان فلسطین را به دلیل سهم آن در شکایت‌ها از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) تنبیه کند. او از کابینه رژیم صهیونیستی می‌خواهد به وجود چهار پایگاه شهرک‌سازی در کرانه باختری مشروعیت ببخشد. توافقی که اسموتریچ با نتانیاهو برای قدرت بخشیدن بیشتر به او در کرانه باختری به عنوان یک وزیر دفاع کمکی امضا کرده است، کنترل او بر تحولات این منطقه را، به‌رغم انتقادات ارتش رژیم صهیونیستی، افزایش می‌دهد.

در بخش پایانی مطرح شد: رسانه‌های اسرائیلی به ندرت به مسائل کرانه باختری می‌پردازند که جبهه‌ای ثانویه در قبال غزه و لبنان محسوب می‌شود. اما در عمل، وضعیت آن‌جا به طرز خطرناکی نزدیک به فروپاشی است که باعث پیوستن کرانه باختری به جبهه‌ای پر از خصومت در کنار غزه و لبنان خواهد شد.

مرجع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *